مصاحبه تفصیلی لرستان خبر با ایرج عبدی؛

ایرج عبدی:فلانی که هیچ پیشینه و سابقه ای در این کار ندارد را به مجلس بفرستیم و این ها به این که چه بر سر مجلس، منافع ملی و مردم بیاید کاری ندارند و فقط می دانند که این آدم در اختیار آنهاست و در تور ماست و بدهکار ماست و منافع گروهی رو به منافع ملی و استانی ترجیح می دهند

پایگاه خبری لرستان خبر، بنا بر وظیفه ذاتی و تجربیات ادوار گذشته سلسله مصاحبه‌هایی صریح، شفاف و چالشی را با کاندیداهای مطرح انتخابات ترتیب داده که در این گفتگوها تلاش شده علاوه بر معرفی کاندیداهای انتخابات، سطح آگاهی، قدرت بیان و جهت‌گیری‌های سیاسی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن‌ها در قالب طرح سؤالات مختلف برای مخاطبان تبیین شود.

در زیر مصاحبه لرستان خبر با ایرج عبدی کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه خرم‌آباد و چگنی را می‌خوانید.

موضوعاتی که ایرج عبدی در مورد آن صحبت کرد:

مهم‌ترین دلایل محرومیت استان

راهکارهای رفع مشکلات لرستان

عملکرد استاندار لرستان

میزان اموال و دارایی‌ها

شعار انتخاباتی و هزینه تبلیغات

عملکرد نمایندگان سابق سیاسی

هاشمی رفسنجانی، احمدی‌نژاد، روحانی و ...

دکتر ایرج عبدی متولد سال 1351 خرم آباد است که در دوره نهم مجلس شورای اسلامی نماینده حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی بود.

ایرج عبدی این دوره هم کاندیدای حضور در مجلس شورای اسلامی است که در زیر گفتگوی وی با لرستان خبر را مشاهده می کنید:

تحصیلاتتان چیست؟

دکترای حرفه ای پزشکی دارم وMBَ  از علوم بهزیستی تهران الان هم دانشجوی PHD مدیریت هستم.

از چه طایفه ای هستید؟

از طایفه مردم لرستان هستم.

از چه حزبی هستید؟

من از حزب رهروان ولایت هستم که لیست مشترکی در کشور تنظیم می کنند که رهروان ولایت در واقع گرایشات سیاسی معمول را قبول نداریم مثلا در  اصولگرایی که مانند جبهه پایداری باشد را قبول نداریم و اصلاح طلبی که تندروی و تئوری هایی که باعث هزینه بری نظام باشد را هم قبول نداریم و دنبال منشی هستیم و که برگرفته از مردم است و برای خدمت به مردم به میدان آمده و با عقلانیت در حوزه خارجی و با استفاده از توان داخلی پیش برود و در چهار چوب شرع مقدس مبانی نظام جمهوری اسلامی باشد و خیلی از کسانی که دلسوز نظام هستند و بتواند از همه پنانسیل ها استفاده کنند و این که تنها بگوییم اصول گرا و اصلاح طلب و تنها این دو طیف را در کشور ببینیم و جریان سوی را تعریق نکنیم به معنی این است که خیلی از مطالب جا می ماند چون اصول گرایی طیف های مختلف دارد و اصلاح طلبی هم به این صورت است و ما رهروان ولایت را در مجلس تشکیل دادیم و من هم عضو هیئت ریسه آن هستم و به دنبال عقلانیت و تدبیر و منطق درست در اداره کشور با  بتانسیل های داخلی هستیم.

چند فرزند دارید؟

سه فرزند دارم که بسرن سال سوم دبیرستان و دخترانم یکی ششم ابتدایی و دیگری چهار سالش است.

بدر و مادرتان چه کاره بودند؟

پدرم کشاورز و مادرم خانه دار بودند.

حقوق مجلس چه میزان است؟

حدود 4 میلیون و پانصد است و من غیر از نمایندگی در مجلس الان شغل دیگری ندارم.

چند ماشین دارید؟

ماشین ندارم.

چند خانه دارید؟

یک آپارتمان در تهران دارم و یک ساختمان هم در خرم آباد دارم که دفترم هم هست.

اهل کتاب خواندن هستید؟

بله هر وقت زمان داشته باشم کتاب می خوانم.

بیشتر چه کتاب هایی می خوانید؟

بیشتر در بحث های مدیریتی مطالعه می کنم.

آخرین کتابی که خواندید؟

استراتژی های بلند مدت مدیریتی و همچنین مدیریت سازمانی بود.

نظرتان در مورد فعالیت های فرامرزی ایران چیست؟

یک کار  راهبردی و درست است که در عراق و لبنان هم انجام می دهد و این کار قطعا برای آینده راهبردی و استراتژیک است و باید تقویت شود.

مهمترین معضل فرهنگی در استان لرستان چیست؟

مهمترین معضل فرهنگی نداشتن یک استراتژی واحد برای خدمت به مردم در حوزه نخبگان است، که نخبگان به این نتیجه نرسیدند که باید وقت و همتشون را برای توسعه مردم و توسعه استان بگذارند و هدف مشترکی ندارند و اگر شخصیتی پیدا می شد این وفاق را ایجاد کند بسیار برای پیشرفت استان موثر بود.

مقام معظم رهبری چند مدت اخیر در مورد سبک زندگی اسلامی فرمایشاتی داشت چرا این مبحث عملی نشده است؟

یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد و در استان هم دیده می شود این است که روی بحث اخلاق ضعیف عمل شده در حالی که باید از اولویت های اول باشد، که جایگزین آن برای انسان های اخلاق مدار باعث می شود در حوزه زندگی فردی به سمت مدل غربی یعنی زندگی غربی برویم که آسیب های جدی به اخلاقیات زده است و این در حوزه سیاسی کلان کشور هم رعایت نمی شود و باید در حوزه اخلاق رییس جمهور از همه اخلاق مدارتر باشد و بعد وزرا و بعد از آن نمایندگان مجلس تا پایین بیاید.

مثلا وقتی یک وزیر با 10 با اسکورت و تشکیلات به میان مردم بیاید هرچند می گویند اظطرار است ولی به نظرم می شود ما هم به سمت زندگی اسلامی برویم.

نظرتان در مورد رابطه با آمریکا چیست؟

در رابطه با امریکا، هم به نظرم  باید منافع کشور را ببینیم، اگر در داخل فکر شود که با این رابطه مشکلات حل می شود خیال باطل است مثلا افغانستان و پاکستان و... که رابطه با آمریکا دارند پس چرا مشکلاتشان حل نمی شود.

در ضمن نباید همیت داخلی بر این باشد که رابطه با امریکا مشکلات را حل می کند و باید بدانیم که اگر عالم و آدم هم با ما رابطه نداشته باشند ما کشوری هستیم که می توانیم مستحکم زندگی کنیم، ولی اگر منافع ما در ایجاد  گفت وگو باشد نه به معنی صرف رابطه اگر به امنیت داخلی ضربه نزند منعی ندارد مثل مذاکرات هسته ای و نباید از گفتگو بترسیم.

آیا آمریکای کنونی با آمریکای سال 1357 تفاوت کرده است؟

آمریکا به دنیا به چشم بازار نگاه می کند و به دنبال منافع اقتصادی خود است و این نگاه از همان زمان هم بوده است اما تفاوت این است که ما پختگی و شناخت بیشتری از امریکا و ارتباط بهتر و دوستان جدیدتری در دنیا داریم.

ایرج عبدی

نظرتان در مورد مسئله نفوذ چیست؟

نفوذ، یعنی اینکه کسانی در این کشور جا بیندازند که امریکا بهشت وفرشته نجات ماست و ما هیچ کاری نمی توانیم کنیم و این مسئله به کشور آسیب می زند و نگاه ملی به اقتدار داخلی و وحدت کلمه مانع نفوذ می شود.

مسُولان خیلی مهم و موثر هستند، وقتی ما حرف می زنیم ولو حرف را نپذیرند ولی در ذهن آنها اثر می گذارد و این اثر منجر به تغییر نگاه می شود.

مهمترین خطری که انقلاب را تهدید می کند چه چیز می تواند باشد؟

مهمترین خطر تفرقه است، اگر همدلی و هم زبانی ایجاد نشود و نتوانیم افراد را جذب کنیم ایجاد خطر می شود و دیگر این که منابع انسانی رو نتوانیم مدیریت کنیم و تفرقه باعث شود برای منافع حزبی منافع کشور را نبینیم اگر وحدت نباشد آسیب جدی خواهیم خورد.

نظرتان در مورد هاشمی رفسنجانی چیست؟

آقای هاشمی و بقیه شخصیت های نظام مورد وثوق و احترام مردم هستند ، و ضمن این که باید برخی بحث ها را به صورت کارشناسی جواب داد، مثلا اگر من صحبتی کارشناسی می کنم شما باید کارشناسی جواب من را بدهید ولی توهین و تخریب باعث خارج شدن وحدت کلمه  می شود و هاشمی سال های سال محل رجوع مردم بوده است و این که ما در کمترین لغزش ها مردم را خارج کنیم و از میدان به در کنیم این به نفع انقلاب نیست و به نظرم باید آقای هاشمی و دیگر شخصیت ها را برای انقلاب به جد به کار گرفت و این می تواند به نفع انقلاب باشد.

نظرتان در مورد احمدی نژاد چیست؟

من به احمدی نژاد نقد جدی در حوزه اخلاق دارم، ما در تریبون ها تمام سعی مان را می کنیم که بدانند مسئولان شان آدم های خوبی هستند و اگر مسائلی اتفاق افتاد باید آنها را محرمانه مطرح کرد، ولی ایشان در تریبون رسمی مجلس مسائلی را گفت که مردم را آزرده کرد، اما همت و پر تلاشی و  شهامت در تصمیم گیری ایشان خوب است ولی در بحث مدیریت اجتماعی و افکار عمومی نتوانست موفق باشد.

نظرتان در مورد علی لاریجانی چیست؟

لاریجانی آدمی است که همیشه و در همه مواقع مورد وثوق و مورد اطمینان است  و پایه اساسی کار ایشان عقلانیت است و عقلانیت خطایش کم است و با همه تخریب ها و اهانت هایی که وجود دارد به نظرم شخصیت ایشان برجسته تر از آن چیزی است که در افکار عمومی ایشان  را می شناسند و می تواند یک شخصیت کلیدی برای نظام باشد.

نظرتان در مورد آقای روحانی چیست؟

آقای روحانی هم اهل تدبیر است ولی ایراد اساسی این است که هم می توانست پرکارتر باشد و هم در حوزه سیاسی می توانست گسترده تر عمل کند و احتمالا در آینده نتواند رضایت عمومی کامل را کسب کند و با بدنه نظام و مدیران ارتباط سختی دارد.

نظرتان در مورد فتنه 1388 چیست و این که می گویند این یک سوء تفاهم بوده نظرتان چیست؟

من اعتقاد دارم خیلی ها مقصر بودند و باید با همه برخورد شود، خروج از قانون مورد قبول نیست، و نظام ظرفیت را دارد که هر کسی می تواند حرفهایش را پیگیری کند،  اگر کسی فهمید که مفسده اتفاق افتاده و با کارهایی که انجام می دهم آسیبی به نظام می رسد این قابل قبول نیست و اگر این مسئله بررسی حقوقی توسط هیئت تحقیق و تفخحص می شد و برخورد بهتری می شد و پرونده بسته می شد برای کشور شیوه برخورد بهتر و قابل قبول تری باشد و حال نتیجه هرچه باشد زیاد مهم نیست.

چقدر فرمایشات رهبری را رصد و پیگیری می کنید؟

معمولا سعی می کنم در چهار چوب فرمایشات ایشان عمل کنم.

خط قرمز شما در سیاست چیست؟

خط قرمزم حق است و ساده این است که بهشت خود را به دنیای دیگران نفروشیم.

چرا دوباره کاندیدا شدید؟

لرستان یک آسیبی جدی در حوزه نماینده مجلس دیده در حالی که اثرگذارترین کسی که می تواند در سطح شهرستان میتواند اکثر مشکلات را حل کند نماینده مجلس است.

در دور گذشته در حالی که بحران اقتصادی در کشور افزایش پیدا کرده بود و بیکاری در کشور بیشتر شده بود اما لرستان 7 درصد کاهش پیدا کرد، و آمارهای رسمی نشان میدهد جرایم 20 درصد کاهش یافتند.

کارهایی در لرستان شد مثل دریاچه کیو، راه آهن، افزایش اعتبارات روستاها، افزایش اعتبارات گاز رسانی، افزایش اعتبارات آب روستایی ، افزایش اعتبارات استادنداری، اخذ مجوز معافیت مالیاتی به مدت 20 سال که منجر شد، پایه های اساسی برای حل مشکلات استان ایجاد شود و احساسم این است که  اگر من نباشم این روند قطع می شود و بیکاری باز زیاد می شود.

یعنی می گویید که شخص شما باعث این امور شدید چون دیگر نماینده و استاندار هم می گویند در این امور موثر بوده اند؟

در حوزه رشته پرستاری اگر بروید جز من کسی دیگر نبود، اگر به سمت افزایش سهمیه دندان پزشکی بروید جز من کسی دیگر نبود، راه اندازی رادیو تراپی اگر بروید جز من کسی دیگر نبود، مرغ ماهان در شهرستان چگنی با انرژی من و توان من انجام شد،  ذوب آهن اگر بروید جز من کسی دیگر نبود، فولاد خرم آباد را من انجام دادم، اعتبارات روستا اگر بروید جز من کسی دیگر نبود، حذف اعدام طرحش را من دادم، زیر پوشش قرار گرفتن 3000 خانوار در بحث بهزیستی اگر بروید جز من کسی دیگر نبود، بحث بیکاری در سه استان جلسات مشترکی انجام شده که تنها یک نماینده از استان بوده و دولت می داند که متخصص من هستم، دریاچه کیو که قبلا غیر از یک فصل همیشه خشک بود ولی الان 12 ماه آب دارد من محور بودم، دیگران هم کمک هایی کردند ولی اراده مردم از طریق من انجام شد و در بحث اعتبارات مناطق محروم هم من محور بودم و دوستان هم کمک کردند.

کشت و صنعت وقتی من رای آوردم و هنوز نماینده نشده بودم مدیر عامل را به خرم آباد آوردم و در این طبقه بالای بانک ملی که استارتش را زدم، در مزایده سوم آقای بازوند به عنوان استاندار منصوب شد، در بحث برجهای دوقلو هم استارتش به دست من بود، ساختمان استانداری هم به دست من بود با دانشگاه و استانداری مذاکره کردم و آنها را به هم وصل کردم ومن محور بودم.

در بحث هلی کوپتر و امداد هوایی تنها من بودم، مثلا لاستیک سازی ، پتروشیمی، ذوب آهن، شیر خشک همه اینها صفر تا  100 من بودم و گیر را من مرتفع کردم و اگر معافیت مالیاتی برای خرم آباد نمی آمد، ما تنها استانی بودیم که در 30 سال گذشته از معافیت مالیاتی برخوردار نبود و من بودم معافیت مالیاتی را برای 20 سال گرفتم.

در بحث دام استان لرستان که کشاورزی و دامپروری دارد، اعتبارات کشاورزی را چند برابر کردم و در حوزه دامپروری 7 میلیون قطعه مجوز مرغ گرفتم و اگر غیر از این بود این را به استان نمی دادند، در بحث دام رفع ممنوعیت صادرات را من انجام دادم و دام قاچاقش رفع شد و من قفلش رو باز کردم مجوز صادرات را گرفتم و کار اجرایی آن با استاندار است و از گمرگ لرستان صادر می شود.

شما تبلیغات من و کتابچه را ببینید، نامه من و دستور وزیر در همه بحث های بالا هست، بنابراین در شرایط بحران من این کارها را کردم، من شق القمر نکردم، فقط کشف کردم چه باید بکنم و اگر من که محور هستم بروم و حذف شوم این ها قطع می شود.

به عنوان مثال زیر سفید کوه بزرگترین غار آبی کشور هست خوب الان به چه درد ما می خورد و باید کار کنیم، و ما باید این را تبدیل به منبع گردشگری کنیم، این ها شدنی است اما اراده می خواهد اراده مردم، که همان نماینده است.

اگر من به فرض به مجلس نروم ارتباط مردم و دولت 2 سال حذف می شود، چون من طرح هایی دادم که به مرور به صحن می روند و باید کسی باشد که قانونی دفاع کند و این طرح به نام طرح دهنده است و چون طرح دهنده دیگر در مجلس نیست کسی نیست دفاع کند، بنابراین باید به نماینده استمرار بخشید و این در مجلس به عنوان ضد ارزش معروف است که یک بار که من برای طرحی داد و بیداد می کردم آقای باهنر به من گفت آقای عبدی به جای این داد وبیداد به مردم بگو بگذارید نماینده مستمر به مجلس بیاید و کارتان را انجام دهد، واجب ترین مسئله برای لرستان تکرار نماینده است.

 من از صبح تا شب نماینده بودم و فقط کار نمایندگی کردم و کاری شخصی برای خود و خانواده نکردم و هیچ سرمایه گذاری نکردم و بینی و بین الله من و خانواده ام ماشین نداریم و با تاکسی سرویس رفت و آمد می کنیم، چون مردم در لرستان به این مسئله حساس هستند و به این امید نماینده می فرستند که برود و کارشان را انجام دهد نه این که کارخانه و سهام و سرمایه گذاری کند.

الان می گویند دکتر عبدی پتروشیمی را به تبریز داده است و من با افتخار می گویم چند پروژه و طرح را با زیرکی به  خرم آباد آوردم و جز من کسی این توان را نداشت، به عنوان نمونه ما گفتیم شهرک های صنعتی خرم آباد بیست سال معافیت مالیاتی دارد و این فقط مختص شهرک های صنعتی است  و پتروشیمی خرم آباد یک شرکت بود نه یک شهرک و یکی از استانها پتروشیمی خود را خاکبرداری هم کرده بود از آنجا به خرم آباد آوردیم که به امید مالیات معافیتی هم آمد.

یا در بحث جوجه یک روزه که تمام مرغ داری های ما جوجه یک روزه از سمنان و شمال می آورند اما الان شرکتی تاسیس کردیم که در همین جا در حسیوند چگنی تولید بشود.

یا 7 میلیون قطعه مرغ را ما مجوزش را از استان دیگری حذف کردیم و به استان خودمان آوردیم چون من وزیر جهاد را استیضاح کرده بودم و آقای لاریجانی وساطت کرد و ایشان به من قول این کار را داد و تفاهم کردیم.

دستگاه اشعه درمانی را دانشگاه دیگری پول به حساب ریخته بود و خریده بود ما آن را آوردیم.

ده سال از معافیت مالیاتی مناطق برخوردار کم کرده و به مناطق محروم اضافه کردم ضمن این که به خرم آباد بیست سال اضافه کردم که این شرکت ها دارند به استان می آیند وگرنه عاشق چشم و ابروی من که نیستند.

 ضمن این که همه این کارها باعث شد که بیکاری 7 درصد کم بشود و من از همه ظرفیت ها استفاده کردم و در حوزه نیروی انسانی حزبی و چپ و راست بازی نکردم.

سه هزار خانواده فقیر تحت پوشش بهزیستی قرار گفتند.

اگر کشت و صنعت را ببینید متوجه می شوید چه منافعی برای آینده خرم آباد دارد.

برای اولین بار با توان و پتانسیل من  10 هزار میلیارد بودجه را نسبت به لایحه به نفع لرستان تغییر دادم.

در حوزه استخدام ها بیش از 3000 نفر استخدام جدید داشتیم در حالی که در کل کشور این میزان 20 هزار نفر بوده است، که این افزایش استخدام منجر به افزایش جذب بودجه جاری می شود و ما بیشترین رشد بودجه را برای لرستان در این دو سال داشتیم، که من اگر نباشم کدام یک از این کارها انجام می شود، من خودم را که با 8 نماینده دیگر قیاس می کنم بیشتر دغدغه های منطقه ای دارند که از خرم آباد چیزی را بکنند و به شهرستان خود ببرند و معمولا هم در این ادوار موفق عمل کردند که به نظرم این از کیسه خود بردن است و باید از کیسه دیگران بیاوریم.

مثلا در حوزه فرودگاه همه تصورشان بر این است که فرودگاه را استاندار درست کرده است که این تفاهم نامه است که به امضای دهمرده است و این هم نامه های من در بحث فرودگاه است که موجود است و در دفترچه تبلیغی من به چاپ رسیده است.

ایرج عبدی

دور قبل چه میزان هزینه کردید؟

دوره قبل با کمک های دوستان 120 میلیون خرج کردم، و دوستانی که کمک کردن جز یک مورد که من اطلاع نداشتم، و آن را هم که حدود یک میلیون و خورده ای از یک خانواده فقیر بود و چشم داشتی داشت که من کار را برایش انجام دادم و پولش را هم پس دادم.

این دوره هم حدود 200 میلیون سقف هزینه هایی است که گذاشتم.

در بحث تبلیغات به عنوان مثال ما یک موسسه خیریه برای بیماران سرطانی داریم که الان برای این که تبلیغ نشود در ایام انتخابات تعطیل کردیم.

الان دیدم برخی از کاندیداها می گویند مثلا در فاتحه خوانی آدم و ماشین زیاد ببرید چون مردم عقلشان به چشمشان است.

یا این بحث های تخریبی که ایجاد کردند که می گویند فلانی رفته بصره آپارتمان سازی کرده است که دروغش مشخص است.

 یا می گویند فلانی در اندیمشک  زمین خریده، من تا سال 58 اندیمشک زندگی می کردم و برادرم هم در سوسنگرد شهید شده است ولی بعد که به خرم آباد آمدیم دیگر آن طرف  نرفتم، البته یک برهه ای رفتم،  آنجا برادرهای من هستند که ما در سال های قبل از انقلاب حدود  40 هکتار زمین دیم خریدیم، خودم خیلی به کشاورزی  علاقه دارم و اگر از کار سیاسی خارج شوم کشاورزی می کنم و عید هم که تفریح رفتم، به دوبی نرفتم بلکه رفتم روستا و کار کشاورزی کردم و در ایام عید حدود 300 تا درخت کاشتم.

مردم چون برای حل مشکلاتشان به مادر من مراجعه می کنند خونه ما را می بینند که سنگی و گلی هم هست و 40 هکتار زمین رو می بینند فکر می کنند 400 هکتاره  در حالی که این 40 هکتار مال برادرهام هست که دارند در آنجا زندگی و کشاورزی می کنند.

در ایام نمایندگی یک آجر روی آجر نگذاشتم جز طبقه دوم دفتر که که قبل از انتخابات دور گذشته تخریب کرده بودم که درست کنم و فرصت نداشتم و در این ایام درست کردم.

اموال من از سال  1390 تا 94 حدود 500 میلیون کمتر شده چون من ماشین داشتم، الان ندارم 4 تا خونه داشتم، الان ندارم، دو تا زمین 250 متری داشتم الان ندارم که یکی خرج یک آپارتمان در تهران کردم، و بقیه اش هم خرج حل مشکلات مردم کردم و بیشتر از این هم ندارم ولی احساس می کنم سعادتمند ترین آدم دنیا هستم.

از طوایف استان لرستان به ویژه طایفه خودتان چه انتظاری دارید؟

من از طوایف لرستان انتظار دارم که وضو بگیرند و قربه الی الله رای بدهند، به کسی رای بدن که توان حل مشکلات مردم را  مثل بیکاری داشته باشند و به سابقه افراد نگاه کنند و اگر در حوزه اشتغال کاری در گذشته کردند به آنها رای بدهند و به افرادی که به بازنشستگی رسیدند و کاری نکردند رای ندهند، و نگاه طایفه ای نکنند که خسر الدنیا و الاخره می شوند، اخلاق را رعایت کنند و اگر می خواهند از کسی دفاع کنند دیگران را تخریب نکنند، در حوزه انتخاب هم به خاطر رضای خدا، شخص حلال مشکلات رو انتخاب کنند.

در این چهار سال چه میزان در عزل و نصب مدیران نقش داشتید؟

من خیلی کم در عزل و نصب دخالت کردم، نه این که بی تاثیر باشم و در حد مشورت بودم ، جز یکی دو مورد که به مردم توهین کردند مانند میراث فرهنگی که به خبرنگاری  توهین کرده بود و استمرار داشت که من پیگیر شدم یا مثل آموزش و پرورش که نارضایتی شدید ایجاد شده بود و نتوانسته بود رضایت مندی در حوزه کاری ایجاد کند که من دو سه بار جلسه گذاشتم و راهکار دادم و موارد کوچک دیگری هم بود.

نظر شما در مورد باندهای قدرت و ثروت به انتخابات چیست؟

در خرم آباد به این شیوه نداریم اما یک گروه هایی در خرم آباد داریم که به دنبال نماینده نیستند بلکه به دنبال نوکر و گوش به فرمان هستند که این خیلی بارز است و در محیط های سیاسی و محیط های مجازی می بینیم یک افرادی هستند که با رایزنی می خواهند افرادی رو به مجلس بفرستند که نوکری کنند و مردم باید آگاه باشند و جلوی آنها را بگیرند و به خصوص نخبگان و آدم های حزب اللهی و افرادی که تکلیف دارند نگذارند این اتفاق بیفتد، این خطرناکترین آفت انتخابات خرم آباد است.

این باندها به سراغ شما هم آمدند؟

بله

پیشنهادشان چه بوده است؟

  به شیوه های مختلف آمدند و صحبت می کردند و می گویند ما کمک می کنیم بروی مجلس، اما باید حواست باشد که ما تو را فرستادیم و حرف های ما را اعمال کنی و اگر گفتیم اصلاح طلبی بگو اصلاح طلبم و اگر گفتیم اصولگرایی بگو اصول گرا هستم.

الان لیست هایی که در شهر آوردند دو طایفه را کنار هم قرار دادند که آیا واقعا طوایف سود می برند و جوانان بیکار طوایف سرکار می روند و این واقعیت نیست و آفت لرستان است و این ها چنگ می زنند به طوایف و مثلا طایفه بازی و طایفه گرایی می کنند .

این باندها آیا این میزان قدرت دارند که نمایندگان را بفرستند؟

این باند ها در فضای هیجانی و بی اخلاقی ممکن است موفق شوند، مانند این تخریب های وسیع و گسترده که علیه ما انجام می شود، و مثلا می گویند فلانی که مورد اطمینان مردم است را نگذاریم به مجلس برود و فلانی که هیچ پیشینه و سابقه ای در این کار ندارد را به مجلس بفرستیم و این ها به این که چه بر سر مجلس، منافع ملی و مردم بیاید کاری ندارند و فقط می دانند که این آدم در اختیار آنهاست و در تور ماست و بدهکار ماست و منافع گروهی رو به منافع ملی و استانی ترجیح می دهند و این به روشنی دارد اتفاق می افتد افرادی را برجسته می کنند که نه پیشینه علمی قوی دارد نه پیشینه اجرایی قوی دارد چون در اختیار ماست پس خوب است.

در این چهار سال در مبارزه با رانت و فساد و تبعیض موردی را داشته اید؟

من عضو تحقیق و تفحص تامین اجتماعی و صنعت معدن بودم در بحث اداره مالیاتی استان که کار غیر قانونی انجام داده بود و هزینه بالایی کرده بود ورود کردم.

عضو فراکسیون مبارزه  با مفاسد مجلس هستم در استان هم هرجا احساس کردم رانتی ایجاد می شود تذکر دادم.

شعار انتخاباتی هم دارید؟

شعار انتخاباتی من با توجه به این که گروههای مختلف قرار دارند اخلاق عقلانیت و تجربه است که اگر این سه در کنار هم قرار گیرند منجر به قدرت مردم می شود.

ایرج عبدی

مهمترین دلایل محرومیت استان چیست؟

ناتوانی نمایندگان مجلس در ارتباط با بدنه مدیریتی کشور می دانم و باید ارتباط نمایندگان فعالی را حفظ کنیم که اگر این حفظ شود به رفع محرومیت کمک می کند اگر ارتباط قطع شود این مشکلات حل نمی شود.

از بین کشاورزی، گردشگری و صنعت کدام را برای پیشرفت استان موثر می دانید؟

گردشگری به نظرم بهترین گزینه است چون هم سرعتش بالاست و هم کم هزینه است ولی باید کار خاصی انجام داد،مثل همین سفید کوه که مطالعاتش انجام شده است و کار بدیعی در قوم لر خواهد بود.

لرستان تنها استانی است که مطالعات زمین شناسی نشده است، و ما سازمان زمین شناسی را آوردیم و مستقر کردیم  وتنها استانی هستیم که سازمان زمین شناسی دارم و الان دارد مطالعات انجام می شود و اولین کار مطالعات معادن قیر است و این بحث سفید کوه که خیلی مطلب مهم و کلیدی است و برای سپیددشت کار ویژه دارد انجام می شود و برای آبشار بیشه 1.5 میلیارد اعتبار گذاشتیم که کار ضربتی انجام شود و تلاش کردیم مشکلات هتل ها را رفع کنیم که مدیران استان همکاری نکردند و کمی طول کشید.

از دیگر کارها در این حوزه پارک های کوهستان و مخمل کوه بوده که پیگیری های زیادی انجام شده است اما اگر عنایت اجرایی بود بهتر و موثر تر می شد مثلا برای جاده نوژیان اعتبار گذاشتیم که این جاده سه بانده شود که تردد راحت شود و در بیشه هم همین کار را کردیم و این که می گوییم نماینده تکرار شود چون ما قول هایی از مدیرا اجرایی گرفتیم که اگر نماینده تکرار نشود این ها روی زمین می ماند.

پل شکسته هم قرار است دریاچه ای ایجاد شود که با آب گلستان که هدر می رود بتوان در آن قایق سواری و ... ایجاد شود و در این بحث ها نیاز نیست ما 400 کیلومتر آب بیاوریم بلکه اگر همین آبها را نگاه داریم خیلی اتفاق می افتد ولی در این حوزه چون سیاستها منقطع است و یک نماینده دوباره می آید که هدفش تغییر مدیران آموزش و پروش و .. باشد که این هم ظرف 3 ماه انجام می شود و چون برنامه ای ندارد باید برود سر بخاراند.

روزی کسی به من گفت کعه شما شعارتا در دور قبل این بود که من رویایی دارم این رویایت چه بود که من گفتم رویای من عزت مردم بود و این که الان دختر عموی شما در کوههای سپیددشت اگر مریض می شد باید برانکارد می رفت و می آوردش و الان دارد هلی کوپتر می آوردش این عزت است و یا بیمارستان های ما اشعه درمانی و پزشکی هسته ای راه اندازی شده و نیاز نیست بیماران به تهران این عزت مردم است دانشگاه پرستاری ایجاد کردم که این عزت است و یا شهرستان های چگنی و ... پمپاژهایی داشتیم که 12 سال ریالی به این ها ترزیق نشده و این ها دارند راه اندازی می شوند و مردم زمین هایشان آبی می شود این عزت است.

عملکرد استاندار لرستان را چگونه می بینید؟

استاندار می توانست خیلی بهتر باشد حدود 60 درصد می توانست بهتر باشد. مثلا در پروژ های عمرانی، اختصاص زمین به بخش خصوصی مثلا در پارک کوهستان، زیباسازی  می توانست بهتر عمل کند و در بحث دروازه الشتر یا در ورودی های شهر می توانست بهتر عمل کند. در حوزه سرمایه گذاری هم ایشان تلاش زیادی کرد ولی این که بتواند سرمایه گذاری را موثر کند می توانست بهتر عمل کند و نیاز به این همه همایش نبود و چهار آدم خبره در بحث سرماتیه گذاری در تهران پیدا می کرد و می آورد در استا کار کنند.

برخی از تصمیم ها را باید سریع تر بگیرد و تاخیر می کند.

چه میزان با آقای آقامحمدی تفاهم داشتید چون یکی از مشکلات استان همیشه عدم اتحاد نمایندگان است؟

با آقای آقامحمدی رفاقت داریم و من تلاش زیادی داشتم که جمعی برای حل مشکلات برویم و من واقعا در استان موفقیت نداشتم ولی در مجلس جمعی به نام فراکسیون اشتغال و جمعی به نام فراکسیون توازن درست کردم که هر کدام دو سه قانون برای استان تصویب کردند.

در حوزه استان هم در برخی موارد دوستان کمک کردند ولی می توانستیم موفق تر عمل کنیم لی چون آدمها دغدغه هایشان یکی نیست به سراغ دغدغه هایشان می روند.

دوست دارید از بین کانریداها اگر نماینده شدید چه کسی با شمات با مجلس بیاید؟

من دوست دارم آدم با تجربه، با سوادی و تحصیلات بالا همراه من به مجلس بیاید ولی من شخص خاصی در نظر ندارم اما ممکن است ائتلاف کنم.

سخن پایانی؟

من فکر می کنم خرم آباد در نقطه عطفی قرار گرفته است و در 4 سال گذشته دوره تحریم کارهای خوبی شده است، ما واقعا جنگیدیم که شاخص می توانم یگویم اعتبارات روستایی  هزار درصد افزایش داشته، اعتبارات استانداری سیصد درصد و بیشترین استخدام ها را لرستان داشته است، بیکاری 7 درصد کاهش پیدا کرده و از اول به پنجم آمدیم و جرم هم 20 درصد کاهش یافته است که این آمار گویا است و این کار را با اخلاق انجام دادیم و نه به کسی توهین کردیم و هر جا دیدیم به مردم ظلم شده است کوتاه نیامدیم و همه هم شاهد هستند و منافع من هم این قدر تامین شده که ماشینم را فروختم و شاخص از این بارزتر نداریم.

اگر مردم از این سیستم حمایت می کنند این نقطه عطفی است که اخلاق کار تدبیر دانش برای مردم مهم است و اگر این اتفاق بیافتد در 4 سال آینده باید تصور کرد به اندازه 8 سال کار می شود چون مقدمات خوبی برای این کار فراهم شده است.


انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • setare

    نماینده مجلس چگونه توی دوره ی 4 سالشون تحصیل کردن؟این خلاف قانون هست
    برگی دیگر از تخلفات جناب عبدی

  • حمید

    لایک

  • بیرانوند

    فقط اعظم محمدی نیا

  • سام

    اقای عبدی میگفتید بیش از1000 ساعت هم در مجلس غیبت داشتید......

  • غریبه

    ... باد جناب عبدی
    شمایی که تو مصاحبه هات هی پتروشیمی پتروشیمی می کنی،شما تو مصاحبه هات گفته بودی که نمی تونی به پتروشیمی فشار بیاری که باید نیروهاشو از بین بومی های لستان بگیرع،پس چطور استان های همجوار ما و سایر لستان ها این کار رو کردن؟؟؟
    من مهندس پتروشیمی و بیکارم،و هیچ جای ایران منو راه نمیدن چون غیر بومی هستم.
    تو عصری که تمام استا پن های کشور تیروی بومی میگیرن شما بومی گیری نکردین و الانم دارین همون تعداد افراد نگهبان و اداری ساده ای که اونجا کار میکنن زو هم اخراج میکنین.
    ...

  • حسین

    مردم خرم اباد دور قبل اشتباه کردند به شما رای دادند ، حالا این بار با شعار استمرار نماینده میخوای رای بیاری . خیالت راحت باشه که مردم به شما رای نمی دهند . در ضمن دور قبل شما هم تجربه نداشتی .

  • علی

    آقای عبدی جریان زمین های شهر حسینیه استان خوزستان رو هم می گفتی چطور با تلاش مستمر به دست اوردیشون
    این همه اراجیف و دروغ چیه توی مصاحبتون آقای عبدی؟

  • بیرانوند

    درود بر شما آقای عبدی بنده به عنوان یک شهروند لرستانی از نزدیک شاهد تلاشها و زحمات شما بودم و به داشتن همچین نماینده ای افتخار میکنم شما تنها نماینده ای هستید که طی این نه دوره تونستید این همه کار رو برای استان انجام بدید اون هم با وجود تحریم ها و اوضاع بد اقتصادی در کشور تنها راه نجات این استان تکرار نماینده با هوش و زکاوتی بالا مثل شماست درود خدا بر دکتر ایرج عبدی

  • احسان

    خوب بود عبدی آبروی مردم رو تو مجلس نگه داشت فردا اگه کسی مث محمد بیرانوند بره باز با قدرت بیان افتضاحش یه بار دیگه باعث شرمساری واسه مردم بشه بزرگترین خیانته رای دادن به همچین فردی ک متاسفانه کردم خرم آباد گول اینجور آدمای بیسوادی رو میخورن واقعا جای تاسف داره

  • ناشناس

    حونت درمان حمونه دروغ
    انصافا هر چه و گوشت رسیده نوشتی چون با خودت گفتی کی میخواد صحت و سقم این گفته ها را بررسي کند اما مردم به سفره های خالی و جوانان بیکارشان که نگاه می کنند مى بینند نه تنها از آمار بیکاری هیچ کم نشده که افزون هم شده است
    راستی چه رابطه ای بین تو و سپهوند هست که جلوی استاندار ایستادی که بحت استرداد بیت المال را از وی دنبال نکند
    داداش جون خواهر خانم عموزاده ها دامادها سهرابی ها مرادی ها که از شایستگی خودشان مدیر شده اند!؟ مگه نه غلام!
    جنابعالي در تعویض راسای دانشگاه علوم پزشکی که فرزند شهید بود و معاونینش رییس دانشگاه لرستان و معاونینش مدیران کل جهاد گمرک که داماد جان را جای آن گذاشتی برای تجارت و گندش در آمد مدیرکل منابع طبیعی مدیر کل مالیاتی که ادب بشند سراغ شرکای تو برای مالیات نروند مدیرکل فنی حرفه ای که حاضر نمی شد امکانات را به میل شما و به شرکای شما بدهد و معاون عمرانی استاندار که جلوی دزدی ها مى ایستاد و تو رسماً اعلام کردی باید برود و ووووووووووووووو هیچگونه دخالت نداشتی! و بقیه حرفهایت باشد بماند برای بعد

  • سامان

    خجالت بکش بااین غذا دادن باجرثقیل نه تنها آبروی خودت بلکه باحیثیت لر ولرستانی بازی کردی باید از مردم عذرخواهی کنی وگر نه همه مردم بخاطر این فضاحت که ازرسانه ملی پخش شد وملت ایران بااین دید نگاه مامردم لر کردنداز تو شکایت میکنن.

    اصل ....سرتون روزی برف کردید فکر میکنید مردم ناآگاه ند.من نوبه خود بعنوان یک شهروند خرم آبادی.شکایت خودم رو بخاطر این آبروریزی ازشماها اعلام میکنم.

    ازهمه همشهریانت آگها میخام تومارشکایت ازایشون رو امضا کنن تادر محاکم قضایی پیگیر آون بشیم

  • محمد

    آقاي عبدي ، طوري از تجربه حرف ميزني انگار سي سال تو كشور مدير و رييس بودي!!!!!!!!!! آخرين مسئوليت شما رو ياد آوري ميكنم: مسئول آمبولانس هاي دانشگاه علوم پزشكي ، يعني يه چيزي در حد آژانس سر كوچه ي ما!!!!!!!!!!!!!!!!!! به خدا اگر كسي فكر مي كنه سي سال وزير بهداشت بودي !!!!!!!!!!!!!

  • حجت

    دكتر عبدى يك چهره ملى ست نه فقط خرم آباد درود بر دكتر عبدى

    • علی

      من موندم چهره ملی معناش چی هست ؟واقعا جای تاسف داره به عبدی نماینده خرم اباد چهره ملی خطاب کردن در چه خصصوص چهره ملی؟ پس به چهره های ملی چی بگیم ؟

  • بیرانوند

    چرا چهار سال پیش نمی گفتی باید نماینده تکرار بشه مگه غیر از این بود که آقای ملکشاهی از شما سرتر بود

    • محسن

      با سلام به همگی ، واقعا برای کسانی که نظرات مقرضانه دادند متاسفم چون تمام شما خودتون از همه بهتر میدونید شما با یک نیت و هدف برنامه ریزی شده قبلی برای تخریب مردی اومدید که تمام تلاشش رو برای این شهر انجام داده اونم از عملکرد 3/5 سال معلومه ؛ در ضمن اگه بعضی شما از اشخاص دیگه در این نظرات اسم بردید یک نگاهی به عملکرد اونا کنی میفهمی که کی تمام تلاششو انجام داده . تا زمانی که این جانبداری ها واهی و طایفه بازی در خرم آباد هست بجای پیشرفت کردن در حال پس رفته پیش میریم ، تو رو به هر کی میپرستید دست برداردید از این حرفهای بی سر و ته ، یه کاری کنیم از این باتلاق بیکاری و فلاک بیرون بیایم ببینید شهرهای دیگه با تکرار کردن نمایندگانشون از نظر اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی و ... دارن اوج میگیرن بعد ما اینجا دارن بجای اینکه بیایم عملکرد شخص رو تحلیل کنیم داریم میگیم پدرش ، جدش ابادش زمین چند هکتار داشته و ... این یعنی چی ؟ بیاید واسه نظر دادن و انتقاد از هر شخص اول عملکرد ش رو مطالعه کنیم چون هر شخصی در عملکردش نقاط قوت و ضعفی دارد بعد بیاییم نظر کارشناسانه بدیم این که نمیشه ما چشمامونو ببندیم الکی هرچی از دهنمون میاد بگیم اینکه نشد نظر و انتقاد کردن این میشه تخریب. خداوند ان شاءالله یار و یاور همه ما باشد .

  • ناشناس

    بابا برو آمبولانس ها را کنترل کن ....

  • احمدی

    ماشین نداردحتما فروخته زمینهای خوزستان را خریده

  • گلرخ

    فقط اعظم محمدی نیا

  • حمید

    این فرد هم از اون افرادی است که پارسال خودش بر اساس یک جو کاذب و بی وجه رای اورد و سالها باید بگذره که مردم لرستان از خودشون بپرسند واقعا ملاک انتخاب این چی بود وچه ثمری داشت والان هم داره همون اتفاق در لرستان میفتد چهار سال بعد در چنین روزی عکس اون اقایی که الان جو به نفع اوست و این داستان ادامه دارد تا ببینیم چه بر سر لرستان و مردمش میاد

  • احمد.

    آقای دکتر عبدی شما میگید فلان وبمان کار رو من انجام دادم نفهميدم شما انجام دادین آقای ملکشاهی بود فتح الله حسنوند بوده دکتر عبدی بوده آقا محمدی بوده بالاخره کدومتون بودین با این وضع چرا این افتخار رو داریم رتبه اول بیکاری در کشور هستیم

  • آشنا

    الان هم دانشجوی PHD مدیریت هستم.نمایندگی وتحصیل؟چقدر زمین در اندیمشک با رانت تصاحب کردی؟چقدر دروغ سرهم کردی.جواب خدا را چه می دهی؟

  • محمد

    خدا خونه دروغگو رو خراب کنه

نظرات