گزیده‌ای از مصاحبه شهید رحیمی/

به عنوان یک وظیفه شرعی بعد از آنکه امام در قم حرکتش را ظاهر ساخت من به عنوان یک مقلد کوچک این مرجع بزرگ سخنان کوبنده‌اش را به صورت نوار و اعلامیه در لرستان پخش و فریادش را به گوش‌های شنوا و بیدار می‌رساندم و از این طریق بارها مورد تعقیب مزدوران قرار گرفتم.

شرح مبارزات خود را در قبل از انقلاب و همچنین در طول یکسال اخیر بیان کنید؟

به عنوان یک وظیفه شرعی بعد از آنکه امام در قم حرکتش را ظاهر ساخت من به عنوان یک مقلد کوچک این مرجع بزرگ سخنان کوبنده‌اش را به صورت نوار و اعلامیه در لرستان پخش و فریادش را به گوش‌های شنوا و بیدار می‌رساندم و از این طریق بارها مورد تعقیب مزدوران قرار گرفتم.


 

چندبار به زندان افتاده‌اید و و چه رنج‌هایی کشیده‌اید؟

مسئله رنج و شکنجه و فشار که همیشه تحملش به خاطر احقاق حق بود بحمدا... به حدی عادی بود که لزومی ندارد عنوان شود اما من تا به حال غیر از بازداشت‌های مکرر دو بار به اصطلاح محکوم به زندان شده‌ام که هر دو بار در زندان خرم‌آباد به سر برده‌ام که آنجا هم علی‌الدوام علیه رژیم محمدرضا با برادران عزیز زندانی فعالیت می‌کردیم و در زندان دوم به علت اینکه تماس با نمایندگان صلیب سرخ جهانی برقرار کردیم و به نمایندگی از طرف زندانیان سیاسی و نشان دادن آثار شکنجه برادران زندانی اقدام کردم دشمن به وحشت افتاد و ما را به زندان شکنجه‌گاه کمیته فرستاد و در زندان‌های مجدد و تبعید به ایرانشهر و اقلید فارس گردیدم که در ایرانشهر با برادر تبعیدیم آقای خامنه‌ای به سر بردیم.


 

با توجه به وضع حساس مملکت نظر خود را راجع به مطبوعات بگویید؟

همان‌گونه که امام امت مکرراً اعلام فرموده‌اند با توجه به آزادی‌های مشروع اهم وظایف روزنامه‌نگاران و مطبوعات تحکیم مبانی مکتب و معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است که خوشبختانه بعضی از روزنامه‌ها الان در خدمت مکتب انقلاب اسلامی حرکت می‌نمایند که امید است نواقص خود را در طول این حرکتها مرتفع سازند. با کمال تأسف بعضی از روزنامه‌ها وظایف مهم خود را که وحدت و اتحاد و ایجاد انسجام بین نیروها بوده به بوته نسیان سپرده و موجبات خشم ملت را فراهم می‌سازند، تا جایی که رهبر انقلاب خشمناک می‌شوند.


 

روحانیت لرستان چه خدماتی در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی انجام داده‌اند؟

اینجانب یک روحانی و یکی از طلاب حوزه علمیه خرم‌آباد هستم و بر اساس تماس مداومی که با طلاب مبارز و ائمه مبارز جماعات و مدرسین محترم خرم‌آباد داشته‌ام به طور جدی عرض می‌کنم: نقش حوزه علمیه شهر ما و روحانیت آن منطقه در معرفی رهبری و مقام اعلی مرجعیت امام و در جو اختناق اگر نگویم بی‌نظیر قطعاً کم‌نظیر بوده است و این خود بزرگترین تبلیغات فرهنگی و اسلامی روحانیت خرم‌آباد است که خود افتخار همکاری با آنان را داشته‌ام توضیح بسیار مختصری در این زمینه لازم است – طلاب عزیز حوزه علمیه خرم‌آباد معمولاً از قشر زحمتکش عشایرند – و خود اهل زراعت و کشت و زحمتند و لهذا اقوام و عشیره آنان در دهات لرستان زندگی می‌کنند و خود در بین آنان محبوب و مکرم و محترمند و ایام تبلیغ را سالیان متمادیست که با طایفه خود و سایر طوایف مسلمان لرستان در تماسند و جداً بر روی افکار عشایر آثار خدمات فرهنگی و مخلصانه طلاب و علمای خرم‌آباد محسوس و مشهود است.


 

نظر شما راجع به آزادی گروهها و احزاب چیست؟

لازم می دانم درباره سؤال فوق به اصل 26 قانون اساسی اشاره شود که می‌گوید: احزاب، جمعیت‌ها، انجمن سیاسی و صنفی و انجمن اسلامی با اقلیت‌های دینی شناخته شده آزادند مشروط به اینکه اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی، و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ کس را نمی‌توان از شرکت در آنان منع کرد و یا به شرکت در یکی از آنها مجبور ساخت. بدیهی است که با توجه به صراحت این اصل مهم قانون اساسی – احزاب و جمعیت‌هایی که توجه به خون بهای شهیدان بزرگ اسلام را که قانون اساسی و جمهوری اسلامی است دارند و در مسیر آن حرکت می‌کنند به خواسته ملت ارج می نهند قهراً آزادند و می‌توانند در رشد دادن به جامعه و افراد تنویر افکار و سازندگی در جامعه و افراد و جلوگیری از هر خط فرهنگی آزادانه گام بردارند و خلاصه در بیان هرچه که مفید برای یک جامعه اسلامی و انقلابی است و موجب قدرت بیشتر ملت در مقابل قدرت های استعمارگر جهانی و امپریالیزم آمریکا خواهد بود

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات