با وجود تکمیل پروژه مهم سلامت محور لرستان؛

پروژه تصفیه خانه خرم آباد با وجود تکمیل شدن صد در صدی همچنان در حسرت افتتاح است و انتظار مردم لرستان این است که استاندار هر چه سریعتر به مسئله ورود پیدا کند.

به گزارش لرستان خبر، مسئولان استان لرستان از چند سال گذشته تاکنون در تلاش هستند که عقب ماندگی تاریخی استان را با آوردن پروژه های ملی به استان در کنار طرح های استانی، جبران و بخشی از مشکلات استان را مرتفع کنند.

 

 

اما متاسفانه با وجود کلنگ زنی های مختلف در استان درصد پایینی از آن ها با زمان بندی و اجرای مناسب موفق به افتتاح شده اند و 650 طرح و پروژه دیگر در استان راکد و نیمه تمام رها شده اند که برخی از این طرح ها سابقه 10 سال راکد ماندن و فرسوده شدن را در کارنامه خود دارند به طوری که می توان لرستان را سرزمین" کلنگ های شکسته نامگذاری کرد" طرح هایی که به دلایل مختلف مانند عدم وجود سرمایه گذار بخش خصوصی، عدم تخصیص به موقع بودجه، کار کارشناسی نشده و اعمال نظرهای شخصی در اجرا و یا عدم اجرای پروژه، وضعیت استان را در صنعت و توسعه یافتگی با چالش روبه رو کرده است.

 

 

اما برخی پروژه ها در استان وجود دارد که با وجود تکمیل شدن و آماده بهره برداری افتتاح نمی شوند.

 

یکی از این موارد، پروژه تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شهرک های صنعتی استان است که با وجود تکمیل شدن مدت هاست که منتظر فشردن دکمه شروع به کار توسط کارفرما(شرکت شهرک های صنعتی لرستان) است.

 

 

تصفیه خانه ای که تاکنون روزهای پر فراز و نشیبی را برای تکمیل شدن از قبل تحریم برخی از وسایل و ابزار ها طی کرده است و اکنون به روزهای شکوفایی خود رسیده است.

 

 

طرحی که علاوه بر تصفیه کردن فاضلاب شرکت نقش مهمی را در دفع سموم شیمیایی و پسماند های صنعتی ایفا می کند و به نوعی تضمین کننده سلامتی مردم وتولیدات کشاورزانی که از آب سفرهای زیر زمینی این منطقه برای محصولات خود استفاده می کنند؛ است.

 

 

پروژه ای که اکنون با پیشرفت 100 درصدی روبه رو است و با وجود اتمام کار توسط پیمانکار غیر بومی (آقای معصومی) همچنان این فرد بلاتکلیف در استان برای تحویل پروژه به پیمانکار حضور دارد.

 

 

این در حالی است که بازوند استاندار لرستان، همیشه حضور سرمایه گذار در استان و توجه به بخش خصوصی را مورد تاکید خود قرار می دهند به طوری که شرط موفقیت در این کار را اعتماد دو طرفه بین مسئولان و سرمایه گذاران عنوان کرده اند.

 

 

اگر استاندار لرستان به حمایت از سرمایه گذاران تاکید دارد چرا با وجود تکمیل شدن پروژه تصفیه خانه شهرک شماره 2 خرم آباد افتتاح آن صورت نمی گیرد؟

 

 

از طرفی اگر اشکالات جزئی هم در طرح وجود داشته باشد که مانعی برای افتتاح محسوب شود چرا اقدام به رفع ان نمی شود؟

 

 

باید گفت عدم افتتاح این پروژه چیزی جز هدر رفت بیت المال، فرسوده شدن تجهیزات و در خطر بودن سلامتی مردم نیست و لازم است استاندار لرستان برای افتتاح این پروژ وارد کار شود و جلوی دست های پشت پرده ای که مانع از افتتاح این طرح شده اند را بگیرد.

 

 

منبع: سفیرافلاک

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    تا زمانی که افرادی سود جو و رانت خوار همانند معاون فنی شهرکهای صنعتی لرستان که با وجود پست دولتی ، شرکت خصوصی و پیمانکاری به نام خود و یا اعضا. خانواده خود دارد از پیشرفت استان خبری نخواهد بود و همچنان استان لرستان به سبب وجود این افراد در رتبه انتهایی شمارش استانها در کشور خواهد بود... در صورت نیاز نام شرکت و شماره ثبت آن را در اختیارتان می گذاریم تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد

  • علی

    وقتی مدیرعامل شهرکهای صنعتی لرستان به جرم اختلاس هنوز در انتظار رای نهایی دادگاه استان و گمراه کردن دادگستری مملکت است و با وثیقه آزاد است و معاون فنی شهرکهای صنعتی در تلاش است تا ایشان را با سند سازی جعلی خلاص کند در نتیجه نباید منتظر رشد و افتتاح چنین پروژه های مهم در استان باشیم بقای معاون فنی شهرکهای صنعتی و ادامه کارهای غیرقانونی ایشان در گرو بسته شدن و تبرعه آقای مدیرعامل است پس حکایت همچنان باقیست.......

نظرات