رئیس سازمان حج و زیارت در خرم آباد خبر داد؛

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: با آزمایش دی ان ای که گرفته شده، قرار است وضعیت 25 زائر مفقود شده ایرانی مشخص شود

به گزارش لرستان خبر، سعید اوحدی صبح امروز با حضور در منزل خانواده مهاجر الی الله مرحوم رضا رحیمیان اظهار داشت: اتفاقی که در منا افتاد یک حادثه نبود بلکه یک فاجعه بود که بیش از هفت هزار نفر زائر قربانی آن شدند و از کشورمان نیز 460 نفر،مظلومانه قربانی عملکرد نامناسب مسئولان برگزاری حج کشور عربستان شدند.

 

وی افزود: سرنوشت 25 حاجی ایرانی از جمله سفیر سابق ایران در لبنان یعنی غضنفر رکن آبادی هنوز مشخص نیست البته طبق قولی که مسئولان عربستانی داده اند قرار است وضعیت ایشان و دیگر حجاج ظرف مدت 10 تا 12 روز مشخص شود.

 

وی ادامه داد: آزمایش دی ان ای برای مشخص شدن سرنوشت هر کدام از این 25 نفر، انجام شده و تحویل مقامات عربستانی گردیده است.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به میزان اطلاع از وضعیت غضنفر رکن ابادی عنوان کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته تا به حال هیچ گونه خبری از ایشان نداریم اما فرضیه ربایش ایشان ممکن نیست.

 

اوحدی با اشاره به فرا رسیدن موسم اربعین تصریح کرد: قرار است در سه مرز مهم ایران با کشور عراق یعنی شلمچه، مهران و چزابه، یادمان تصویری برای همه مهاجران الی الله نصب شود.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سفر خود به منزل مرحوم رحیمیان و عرض تسلیت به این خانواده اظهار کرد: اگر شرایط مکانی و زمانی فراهم بود در مراسم تک تک جان باختگان حاضر می شدم اما به دلیل مشغله کاری تا بازگشت آخرین حاجی به ایران، در عربستان ماندم.

 

وی خاطر نشان کرد: پرونده فاجعه منا در مجامع و دادگاه های بین المللی در جریان است و نتایج این پیگیری ها به خانواده جانباختگان ارائه می شود.

 

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در رابطه با مفقود شدن رکن‌آبادی، عنوان کرد: در حال حاضر اثری از  سرنوشت 25 نفر از زائران کشور  در دست نداریم و رکن‌آبادی  یکی از این 25 نفر است که  امیدواریم با DNA که از  بستگان گرفتیم و به عربستان منتقل کردیم  بزودی بتوانیم تکلیف عمده این زائران را روشن کنیم.

 

وی بیان کرد: اگر تعدادی از طریق DNA مشخص نشد  به‌طور حتم نسبت به اعزام  خانواده این مفقودان به کشور عربستان ، برای  پیگیری‌های جدی‌تر اقدام می‌کنیم .

 

اوحدی با اشاره به اعزام 64 هزار زائران ایرانی در حج امسال، تصریح کرد: به‌طور یقین روشن کردن وضعیت رکن‌آبادی جزء  مطالبات جمهوری اسلامی ایران، سازمان حج و زیارت و دستگاه دیپلماسی است.

 

وی گفت: احتمال می‌دهیم که چهار حجاج مفقود شهرستان بروجرد جزء  دفن  شدگان در عربستان باشد به دلیل اینکه ما آثاری از  این  چهار نفر پیدا کردیم  و منتظر مستندات هستیم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهار داشت: در حال حاضر برای حج عمره هیچ تصمیمی نداریم و حتی  به آن فکر هم نمی‌کنیم مگر اینکه حکم آن  دو  پلیس مجرم فاسد را رسماً اعلام کنند تا بعد بتوانیم در این زمینه تصمیم بگیریم.

انتهای پیام/ 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات