لرستان خبر گزارش می دهد

شورای شهر خرم آباد در جدیدترین جلسه خود، افزایش قیمت کرایه تاکسی و اتوبوس را مصوب کردند

به گزارش لرستان خبر، اعضای شورای شهر خرم‌آباد در جلسه سه‌شنبه شب خود پس از بحث و بررسی در خصوص افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل به توافق رسیدند و این طرح به تصویب شورا رسید.

براساس این مصوبه نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس 30 درصد افزایش و تاکسی بین 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

باید گفت، افزایش نرخ کرایه در هر شهر امری طبیعی است که اعضای شورای شهر با توجه به نرخ تورم و عوامل دیگر آن را تعیین می‌کندن اما گویا این اعضای محترم شورای شهر خرم‌آباد که نمایندگان مردم هستند به وضعیت مالی آن‌ها بی‌توجه بوده‌اند.

متاسفانه سازمان تاکسیرانی شهر خرم‌آباد نظارتی بر روی نرخ کرایه‌ها ندارد و به وفور دیده می‌شود که هر راننده براساس میل و نظر خود کرایه دریافت می‌کند، حال با افزایش دوباره نرخ کرایه‌ها به طور حتم نارضایتی مردم را در پیش دارد، هر چند که تنها چند ساعت از تصویب این طرح می‌گذرد اما در فضای مجازی داد مردم را درآورده است.

اعضای شورای شهر هنگام تصمیم‌گیری در چنین مواردی می‌بایست همه مسائل و مشکلات را در نظر بگیرند و بدانند که مصوبه آن‌ها چه تاثیری بر روی راحتی و آسایش مردم دارد.

ولی ای کاش قبل از تصویب این موضوع اعضای محترم کمی نیز به درآمد و معیشت مردم شهر توجه می‌کردند، آن‌ها می‌دانند که اکثر مردم خرم‌آباد توان مال خوبی ندارند و بیکاری در این شهر بیداد می‌کند، افزایش 30 درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌ها به نوعی اجحاف در حق مردم است.

براساس این گزارش این صور تجلسه نشان می‌دهد که پیشنهاد افزایش قیمت کرایه همه‌ مسیرهای اتوبوس و مینی‌بوس در شهر خرم‌آباد به تاریخ 17 فروردین‌ماه 95 توسط هیئات مدیره سازمان اتوبوسرانی شهر خرم‌آباد و حومه ارائه شده است و در صورتجلسه‌ بعدی به تاریخ  18 اردیبهشت‌ماه 95 تأکید شده است، افزایش پیشنهادی قیمت کرایه اتوبوس و مینی‌بوس در خرم‌آباد و حومه پس از تصویب شورای اسلامی شهر، صورت گیرد.

صورتجلسه‌ی اردیبهشت‌ماه 95 که افزایش قیمت را پس از  تصویب شورای اسلامی شهر می‌داند به امضای این مسئوولان است، معاون عمرانی استاندار لرستان محمد اصلانی، فرماندار شهرستان خرم‌آباد حبیب‌اله خجسته‌پور، حسن آذری عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، شهردار شهر خرم‌آباد یحیی عیدی‌بیرانوند بوده است.

صورتجلسه‌ اردیبهشت‌ماه شب گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد مطرح شد و پس از گفت‌وگوهای فراوان نیز در نهایت براساس رأی‌گیری تصویب شد، نرخ‌های کرایه تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس در شهر خرم‌آباد افزایش یابد.

به این ترتیب و چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی و توجه به حساسیت‌های اجتماعی باید منتظر ماند و دید آیا فرمانداری خرم‌آباد در کمیته‌ تطبیق مصوبه‌ شورای اسلامی شهر را تأیید می‌کند؟
و چرا نه در همان ایام اردیبهشت‌ماه 95 بلکه الان باید نرخ‌های کرایه در خرم‌آباد افزایش یابد؟ 

اما باید گفت که در این چند ساعت که بحث گران شدن کرایه‌ها در خرم‌آباد پیچیده نگرانی مردم از عملکرد شوراهای خرم‌آباد بیشتر شده است، زیرا علی‌رغم هیچ‌گونه خدماتی به مردم شاهد این آشفته بازاری در بین مردم و رانندگان ایجاد شده است.

نکته قابل توجه این است که رئیس شورای شهر خرم‌آباد نیز به دلایل ذکر شده با تصویب افزایش نرخ کرایه مخالف بود ولی از آنجایی که اکثر اعضای شورا رای مثبت داده‌اند این طرح تصویب شد.

خبرنگار فارس به سراغ محمد حسین‌پور رئیس شورای شهر خرم‌آباد رفت تا نظر وی را در خصوص افزایش نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی این شهر جویا شود.

حسین‌پور گفت: این مصوبه با مخالفت چهار تن از اعضای شورای شهر روبرو شد که متاسفانه به دلیل رای مثبت دیگر اعضا تصویب شد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد ادامه داد: باید دانست که استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی به نفع شهر است، زیرا مانع آلودگی و ایجاد ترافیک می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت درآمدی مردم خرم‌آباد بیشتر کسانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند، فاقد تمکن مالی هستند به همین دلیل بنده با این مصوبه مخالف بوده‌ام.

منبع: فارس

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • رهگذر

    از شورا شهری که عروسک خیمه شب بازی بعضی از سیاسیون دنیا طلب نباید انتظار دیگه ی داشت اما تشنج های سیاسی که این مدت تو فضای سیاسی استان وجود داره نتیجه اختلافات پشت پرده است که دودش فقط تو چشم مردم میره

نظرات