آیت الله نوری همدانی:

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: کار آیت الله خامنه ای مانند کار امام خمینی (ره) حماسه است زیرا ایشان توانسته اند انقلاب را ۳۵ سال با قدرت روز افزون حفظ کنند.

  آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت نیروی دفاع و نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به تعریف حماسه اظهار کرد: حماسه به معنای حرکتی است که از غیرت، شجاعت و شهامت سرچشمه گرفته بنابراین هر حرکتی که منشأ آن غیرت، همیت و شجاعت است حماسه محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: حماسه حرکت بزرگ و تأثیرگذار است و در موقعیت های مختلف سخن، مکتب و حرکت قهرمانانه حماسه است بنابراین باید سعی کنیم در زندگی حرکت پرشور در قالب داشته باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: امیر مؤمنان (ع) در کتاب نهج البلاغه خود نمونه های درخشانی از حماسه را ذکر کرده و این کتاب شامل مسائل مهم زندگی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حکومتی این امام بزرگوار است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شما در دو جبهه جهاد و فرهنگ گام برمی دارید بنابراین لازم است در گام نخست اوقات فراغت خود با ادبیات عرب آشنا شوید تا بتوانید از نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و احادیث اهل بیت (ع) بهره مند شوید.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به خطبه ۵۱ نهج البلاغه گفت: در دوران امامت امیر مؤمنان (ع) سه جبهه ناکثین، خوارج و قاسطین وجود داشتند که آب فرات را بر مسلمانان بستند مالک اشتر در این برهه از زمان با حماسه اقدام به باز پس گیری آب فرات کرد.

وی خاطرنشان کرد: کار محمد حسین فهمیده حماسه است زیرا نوجوان ۱۳ ساله ای بود که مواد منفجره به خود می بندد و تانک ها را متلاشی می کند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: اسلام می خواهد ما مسلمانان حماسه آفرین باشیم و در این زمینه نهج البلاغه سرشار از حماسه است.

وی یادآور شد: امام علی (ع) در خطبه ۲۱۵ نهج البلاغه می فرماید « قسم به خدا اگر هفت اقلیم روی زمین و آنچه در آسمان است به من بدهند تا از دهان مورچه ای پوسته جو بگیرم هرگز این کار را نمی کنم» .

آیت الله نوری همدانی عنوان داشت: روح جهاد در فرماندهان و سربازان و بسیجیان وجود دارد و جهاد در صنایع دفاعی و نظام است بنابراین در این زمینه نگهداری از امنیت و آرامش مملکت حماسه است.

وی با اشاره به حوادث سوریه گفت: در این درگیری ها آمریکا، صهیونیست و اروپا در یک طرف قرار دارند و در طرف دیگر اسلام، انقلاب، طرفداران انقلاب و مقاومت در برابر صهیونیست ها هستند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: طرفداران صهیونیست ها، استکبار و کشورهای زیر سیطره آنها مانند بحرین، امارات، کویت و عربستان حتی به قبرها رحم نمی کنند.

وی تأکید کرد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید مقاومت، فکر، فرهنگ و اندیشه خود در راه حفظ انقلاب و اطاعت از ولی فقیه آیت الله خامنه ای قرار دهیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه کار آیت الله خامنه ای مانند کار امام خمینی (ره) حماسه است گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی توانستند در آن دوران استقلال، آزادی و حرکتی انقلابی ایجاد کنند که روز به روز پیشرفت می کند.

وی خاطرنشان کرد: کار امام خمینی در اداره مملکت در جنگ با صدا و سرنگونی رژیم شاهنشاهی حماسه بود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: دشمن پس از امام تصور می کرد می تواند نظام را سرنگون کند ولی آیت الله خامنه ای، امام خمینی (ره) دیگر است و ایشان توانسته اند انقلاب را ۳۵ سال با قدرت روز افزون حفظ کنند بنابراین با قدر ولایت فقیه را بدانیم.

وی تصریح کرد: اکنون در اروپا، پرتقال و آمریکا جنبش هایی در حال انجام است ولی در ایران به برکت ولایت فقیه امنیت برقرار است و این حماسه محسوب می شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات گفت: مقام معظم رهبری مردم را به حماسه سیاسی در انتخابات دعوت کردند بنابراین باید مملکت طوری راهنمایی و هدایت شود که همه مردم در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه خداوند امر کرده امانات به اهلش داده شود گفت: ریاست جمهوری شغل نیست بلکه امانتی است که باید با رأی های خود این امانت را به اهلش بسپاریم.

این مرجع تقلید تأکید کرد: باید افرادی را در این زمینه انتخاب کنید که ولایت مدار باشند و در ارزیابی و امتحان ۱۰۰ درصد نمره ۲۰ کسب کرده باشند.

وی مدیریت را از دیگر ویژگی های ریاست جمهوری ذکر کرد و افزود: رئیس جمهور باید مشکلات اقتصادی و گرانی را درک کرده و این مشکلات را برطرف کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت شجاعت در رئیس جمهور گفت: امروز صهیونیست ها، آمریکا، اروپا و نوکران آنها مانند عربستان سعودی، بحرین با ما دشمن هستند زیرا ندای استکبار از ما برخاسته است بنابراین رئیس جمهور باید بتواند در برابر آنها بایستد.

وی عنوان داشت: مردمی بودن و تواضع از دیگر ویژگی های رئیس جمهور اصلح است زیرا مردمی بودن و مردمی زیستن یک هنر محسوب می شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: حدود ۴۸ میلیون نفر جمعیت در ایران داریم که باید سعی کنیم آرای آنها متمرکز باشد و در این زمینه دشمنان باید قدرت شما را درک کرده و از این قدرت احساس هراس کنند.

وی یادآور شد: دشمنان در این زمینه اتاق فکر درست کرده اند و سرمایه گذاری می کنند بنابراین باید فردی انتخاب شود که زمینه شادی آنها را فراهم نکند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات