یوسف المنقوش، رئیس ستاد مشترک ارتش لیبی در پی درگیری های خونبار دیروز شنبه در بنغازی استعفا کرد و کنگره ملی این کشور استعفای وی را پذیرفت.

  یوسف المنقوش، رئیس ستاد مشترک ارتش لیبی امروز یکشنبه در پی درگیری های بعد از ظهر دیروز شنبه در شهر بنغازی استعفا کرد.

خبرگزاری لیبی اعلام کرد که آمار تلفات درگیری دیروز میان معترضان به گسترش سلاح در لیبی با انقلابیون سابق گردان سپر لیبی در بنغازی به دستکم ۳۱ کشته و ۹۰ زخمی رسیده است.

شبکه العربیه همچنین اعلام کرد که کنگره ملی لیبی استعفای المنقوش را پذیرفته است.

کنگره ملی لیبی همچنین در واکنش به درگیری های خونبار در بنغازی همه طرف ها را به آرامش و گفت وگو فراخواند.

کنگره ملی لیبی حدود یک ماه پیش تصمیم داشت یوسف المنقوش را در پی ناامنی های رو به رشد در این کشور برکنار کند اما این امر صورت نگرفت.

این در حالی است که منابع بیمارستانی شمار کشته ها را دستکم ۷۰ و زخمی ها را بالغ بر ۱۰۲۰ نفر خوانده اند.

شماری از شهروندان لیبیایی دیروز یکشنبه در منطقه « کویفیه» شهر بنغازی با تجمع در برابر مقر نیروها و گردان های سپر لیبی وابسته به وزارت دفاع این کشور خواستار انحلال این نیرو و تسلیم سلاح های این عناصر به ارتش ملی لیبی شدند.

شهروندان لیبیایی در بنغازی که برخی از آنان مسلح بودند، بعد از ظهر روز گذشته قصد داشتند، عناصر گردان های سپر لیبی را از پادگان خود بیرون کنند که به درگیری بین دو طرف منجر شد.

تظاهرات کنندگان لیبیایی شعار « ما می خواهیم شبه نظامیان را از شهر بیرون کنیم تا نیروهای نظامی جایگزین آنها شوند» را سر می دادند.

گردان های سپر لیبی متشکل از انقلابیون سابقی که با نظام معمر القذافی در سال ۲۰۱۱ جنگیده بودند و به طور رسمی وابسته به وزارت دفاع لیبی هستند.

مقامات لیبیایی که برای تشکیل ارتش و پلیس حرفه ای با مشکل مواجه هستند، برای تامین امنیت مرزهای خود یا جلوگیری از بروز اختلافات قبیله ای از انقلابیون سابق کمک گرفته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات