آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران:

خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه عذرخواهی نشانه عدل است، گفت: ابتدا باید تلاش کنیم رفتارمان حساب شده باشد که نیاز به عذرخواهی پیدا نکنیم اما اگر خطایی از ما سر زد، به لج بازی روی نیاوریم و عذرخواهی کنیم.

به گزارش افکارنیوز ، آیت الله سیداحمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران، ظهر امروز در خطبه اول اظهار داشت: قیامتی در کار است و از ریز و درشت اعمال ما پرسش خواهد شد و ما نیز باید پاسخگو باشیم و «تقوا» تنها چیزی است که به کمک انسان می آید.

وی افزود: در این دنیا تقوا رمز گشایش همه مشکلات و سختی ها در ایام زندگی است.

خطیب موقت جمعه تهران به سبک زندگی جوامع اسلامی و دینی پرداخت و خاطرنشان کرد: یک جامعه دینی با همدیگر مهربانند و در برابر بیگانگان مرز دارند بگونه ای که مرحوم طبری می گوید: مرز بین مومنان به گونه ای است که مومنان حتی لباس کفار را نیز نمی پوشند.

خاتمی افزود: در یک جوامع اسلامی مومنان از یکدیگر دفاع می کنند و خوشی دیگری را خوشی خود می پندارند؛ اهل همیاری و همکاری هستند و در برابر هم انعطاف دارند و قائل به لجبازی نیستند.

وی در مورد فلسفه عذرخواهی به ویژه عمل به این مهم در پایگاه خانواده گفت: ابتدا باید تلاش کنیم رفتارمان حساب شده باشد که نیاز به عذرخواهی پیدا نکنیم اما اگر خطایی از ما سر زد به لجبازی روی نیاوریم و عذرخواهی کنیم چراکه عذرخواهی نشانه عدل است.

خطیب موقت جمعه تهران اضافه کرد: در حریم خانواده اگر اشتباهی از مرد سر زد باید به عذرخواهی از همسر خود بپردازد و نگوید من این کار را نمی کنم چون نشان زن ذلیلی است؛ زن نیز باید شهامت داشته باشد در صورت انجام اشتباه، از شوهرش عذرخواهی کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات