رئیس سابق دانشگاه علامه با بیان اینکه اصلاح طلبان اعتقاد دارند این دولت متعلق به آنهاست گفت: اگر آقای روحانی بر اساس دستورات مقام معظم رهبری عمل کند مستاجر ۴ ساله نخواهد بود.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام صدرالدین شریعتی رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی در حاشیه همایش نکوداشت عباسعلی کدخدایی با عنوان مرد صدق و امانت که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد در جمع خبرنگاران و درباره ادامه اسلامی سازی این دانشگاه در دولت جدید اظهار داشت: جرم ما همین مسائل (اسلامی سازی) بود که ما را برداشتند و باید ببینیم که آیا در آینده این راه را ادامه می دهند یا به شخصه بر روی بنده حساسیت بود.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی درباره تفکیک جنسیتی دانشگاه ها خاطرنشان کرد: بنده تفکیک دانشجویان را صددرصد مثبت ارزیابی می کنم چرا که در این زمینه کار علمی شده است.

وی با بیان اینکه ما از سال ۸۹ و با شیب ملایم بحث تفکیک دانشگاه را آغاز کرده ایم گفت: ما ابتدا دروس عمومی را تفکیک کرده و وقتی که از آن جواب گرفتیم در دفترچه های کنکور ظرفیت های خود را بر اساس ظرفیت نرمال و حق مساوی دختران و پسران در نظر گرفتیم و این سال چهارم بود که تمام کلاس ها تفکیک شد و آثار مثبتی نیز داشت.

شریعتی با بیان اینکه پس از تفکیک جنسیتی دانشگاه ها مشکلات کمیته های انضباطی صفر شد، افزود: درگیری های روانی -عاطفی در دانشگاه به حداقل ممکن رسید و امنیت روحی و روانی برای دانشجویان و به ویژه دختران ایجاد شد.

رئیس سابق دانشگاه علامه رشد معدل دانشجویان را یکی دیگر از آثار مثبت تفکیک جنسیتی در این دانشگاه عنوان کرد و یادآورد شد: پس از این طرح قبولی دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا بالا و آمار مشروطی ها نیز کاهش یافت.

وی ضمن اشاره به رشد علمی دانشگاه پس از تفکیک به رضایت خاطر دانشجویان دختر، خانواده ها و اساتید بعد از تفکیک کلاس ها پرداخت و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از انتقادات به تفکیک جنسیتی مربوط به تفکیک دانشجویان مقطع ارشد علیرغم پایین بودن تعداد آنهاست، گفت: این مسئله اصلا هزینه زا نبوده است و در حال حاضر من اعلام می کنم که دانشگاه علامه تنها دانشگاهی است که تمام حق التدریس ها، اضافه کارها، حق الرساله های خود را پرداخت کرده و استخدام های خود را نیز انجام داده است؛ در حالی که اگر مشکل مالی پیدا می کردیم باید دراین بخش ها خود را نشان می داد.

«کلاس های فوق لیسانس عموماً بین ۷ تا ۱۵ نفر تشکیل می شود و کلاس های ما در حال حاضر بین ۷ تا ۱۶ نفر تشکیل شده و کلاس دانشجویان روزانه و شبانه در یکدیگر ادغام می شود لذا ما کلاس زیر ۷ نفر در مقطع ارشد نداریم. »

شریعتی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برخی از اصلاح طلبان ادعا می کنند آقای روحانی مستاجر چهار ساله است و برای باید به مطالبات آنها تن بدهد، اظهار داشت: همین طور است؛ آنها اعتقاد دارند که این دولت متعلق به آنهاست و می خواهند کاری کنند که برای آینده دولت در اختیار خودشان قرار گیرد.

رئیس سابق دانشگاه علامه تاکید کرد: اگر آقای روحانی بر اساس دستورات مقام معظم رهبری و جایگاهی که میان اقشار دینی جامعه دارد عمل کند مستاجر نخواهد بود چراکه این اصلاح طلبان هستند که جایگاهی در میان مردم ندارند.

وی در توصیه به نمایندگان برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت علوم، گفت: آنها باید بر اساس وظیفه دینی و الهی خود عمل کنند و من نمی توانم به آنها توصیه ای داشته باشم.

شریعتی در عین حال در خصوص حضور خادمین فتنه در راس وزارت علوم، یادآور شد: تکلیف این موضوع را مقام معظم رهبری مشخص کرده است و آنها در این زمینه باید پاسخگوی عالی ترین مقام سیاسی و معنوی کشور باشند و از این رو فتنه در حوزه اجرایی کشور نباید جایگاهی داشته باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات