تحلیل گر سیاسی اردنی گفت: ایران پرچمدار مقاومت است و نباید منتظر باشد از این کشور برای مداخله در امور منطقه ای دعوت شود بلکه باید ابتکار عمل را به دست بگیرد چرا که این وظیفه شرعی ایران اسلامی است.

به گزارش افکارنیوز ، عبدالعزیز المجالی سرتیپ بازنشسته و تحلیلگر سیاسی اردنی در دیدار هیئت اردنی با علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری، خطر واقعی منطقه را رژیم صهیونیستی خواند که اساس هر مشکلی در منطقه است و خاطرنشان کرد: از دهه ۱۹۹۰ میلادی شنیدیم که نظم نوین جهانی آمریکا در منطقه کلید خورده است. این نظم نوین عبارت بودند از آنکه فرانسه سردمدار آفریقا، انگلیس نماینده جامعه مشترک المنافع، آلمان نماینده اروپا، آمریکا رئیس نیمکره غربی و نیز اسرائیل رهبر جهان عرب و اسلام باشد و سلطه این مناطق در دست آنها قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این طرح روسیه نیز سیبری و کشورهای مشترک المنافع را در اختیار داشت که در واقع یک دکور بود.

این تحلیل گر سیاسی با بیان اینکه اسرائیل به عنوان یک وصله ناجور در جهان اسلام و حامی منافع غرب از نظر اقتصادی و نظامی در منطقه می باشد، خاطرنشان کرد: ایدئولوژی اسلامی غرب را وحشت زده کرده بود به خصوص آنکه آنها تجربه ایران پیش و پس از انقلاب را داشتند و لذا برنامه آنها بر این بود تا هیچ نیروی قدرتمندی در منطقه ظهور نکند.

المجالی با بیان اینکه همه کشورهای غربی در پشتیبانی از اسرائیل مقصر هستند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی بازگرداندن فلسطین به جهان اسلام است و اگر امور به این شکل پیش رود پس از موضوع فلسطین که در نیمه راه انهدام آن هستیم نوبت اردن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ایران پرچمدار مقاومت است و نباید منتظر باشد که از این کشور برای مداخله در امور منطقه ای دعوت شود بلکه باید ابتکار عمل را به دست بگیرد چرا که این وظیفه شرعی ایران اسلامی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات