یک نماینده سابق تعداد اصلاح طلبان مجلس را زیر ۱۰ نفر عنوان کرد. علی اکبر اولیا با اشاره به زمزمه تشکیل فراکسیون حامی دولت، این عنوان را دارای بار منفی ارزیابی کرد.

به گزارش افکارنیوز ، و ی درباره زمزمه تشکیل فراکسیون اعتدال که حامیان دولت هستند، گفت: ما یک تجربه تلخ از کسانی که خود را وکیل الدوله می دانستند داریم هر چند دوستانی که با این نام شناخته می شدند به این نام خود افتخار می کردند.

وی تأکید کرد: باید به نیت دوستانی که قصد تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس را دارند توجه داشت یعنی آیا منظور از تشکیل این فراکسیون این است که دولت می خواهد هر کاری انجام دهد اما افراد بی شماری در مجلس به عنوان جاده صاف کن داشته باشد اگر این گونه باشد به هیچ وجه پدیده جالبی نیست اما اینکه دولت به دنبال تحقق برنامه، لوایح و طرح های خود باشد و بخواهد حرفهایش را با کمک دوستان بزند و مجلس را در این راستا کمک کنند کار خوب و مفیدی است.

اولیاء افزود: کسانی که به دنبال تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس هستند باید هدف خود را مشخص کنند و این گونه نباشد که مدافع بی چون و چرای دولت تلقی شوند.

وی تاکید کرد باید دوستانی که در مجلس حرف دولت را می فهمند علاوه بر کمک به دولت توجه داشته باشند که جنبه منفی پیدا نکند و اینگونه القاء نشود که اینها وکیل الدوله هستند.
یادآور می شود برخی لابی ها در مجلس درصددند ضمن ایجاد انشقاق و انشعاب در فراکسیون رهروان، فراکسیون حامی دولت را تحت عنوان فراکسیون اعتدال راه بیندازند. این طیف در مجلس، پیش از این قائل به فراکسیون منتقد دولت بودند که ظاهراً اکنون تغییر موضع داده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات