نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر استاندار سوابق سیاسی استان را نشناسد به جای اینکه استان را مدیریت کند، مدیریت خواهد شد و من این نکته را به استانداران قبلی هم متذکر شده بودم، اما گوش ندادند و مدیریت شدند.

به گزارش افکارنیوز ، احمد سالک در خصوص دلایل عدم حمایت جامعه روحانیت مبارز از کاندیداتوری حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه البته پرداختن به این موضوع قدری دیر شده و دیگر وقت آن نیست که به کالبد شکافی این موضوع بپردازیم، اظهارکرد: جامعه روحانیت مبارز در بحث انتخابات با تشکیل جلسه، موضوعات مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داد و در همین زمینه کارگروهی تشکیل گردید که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز این امر مستثنی نبود.

وی ادامه داد: این کارگروه با تمامی نامزد ها در انتخابات دیدار داشت، از جمله اشخاصی که به جلسات دعوت شد روحانی بود که در آن جلسه وی گفت که" قصد دارد مستقل وارد انتخابات شود" و وقتی وی گفت قصد دارد مستقل وارد انتخابات شود یعنی اینکه جامعه روحانیت نباید از وی حمایت کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: برای آقای ولایتی در آن کارگروه رای گیری نشد کما اینکه در جامعه مدرسین نیز قضیه به همین روال بود.

رابط بین ولایتی و علمای اصفهان بودم نه رییس ستاد وی


سالک در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر چگونگی واگذاری ریاست ستاد دکتر ولایتی در استان اصفهان به وی اظهار کرد: در زرین شهر یک هیئت به نام منتظران مهدی تشکیل داده ایم و از شخصیت های حوزه و دانشگاه به مناسبت دهه فاطمیه جهت سخنرانی دعوت می کردیم، من خود شخصا از دکتر ولایتی برای حضور در این جلسات دعوت کردم که چند روز قبل از اینکه وی به اصفهان بیاید با من تماس گرفته و گفتند که قصد دارند زودتر به اصفهان آمده و با علمای این شهر دیداری داشته باشند.

وی افزود: در دیداری که با آیت الله سید کمال فقیه ایمانی در کتابخانه امیر المومنین (ع) با حضور خبرنگاران داشتیم آیت الله فقیه ایمانی خطاب به دکتر ولایتی گفت: ما می خواهیم با شما در تماس باشیم و یک رابط برای ارتباط معرفی کنید که وی نگاهی به اطراف کرد و گفت" رابط بین من و شما آقای سالک" . آنجا خبرنگاران نوشتند" سالک، رییس ستاد دکتر ولایتی شد" ، در صورتی که اصلا چنین بحثی مطرح نشد و اگر من تکذیب می کردم کار درستی نبود.

تمرکز روحانی به وزارت امور خارجه است


نماینده مردم اصفهان در خصوص چالش هایی که دولت دهم در خصوص سیاست خارجه برای دولت یازدهم به بار آورده است، اظهار کرد: دولت دهم به تناسب پست هایی که در وزارت امور خارجه وجود داشت یک معاونت نیز به وجود آورده بود بدین معنی که یک وزارت خارجه کوچک در درون وزارت خارجه تاسیس شده و کارهایی که باید به دست خود وزارت خانه انجام می شد را انجام می داد که این اقدام از سوی احمدی نژاد کار درستی نبود چون باعث شد قدرت وزارت خارجه کم شود.

سالک تصریح کرد: برکنار شدن متکی، وزیر امورخارجه سابق در شرایطی که او به ماموریت در یکی از کشورهای آفریقایی رفته بود کار درستی نبود چون با اخلاق انسانی و اخلاق اسلامی سازگاری نداشت.

وی همچنین ادامه داد: احمدی نژاد به دلیل مواضعی که علیه کشور های مختلف از جمله آمریکا می گرفت مشکلاتی را برای دولت روحانی در سیاست خارجه به وجود آورده که در حال حاضر رییس جمهور سعی دارد تمرکز را به وزارت امور خارجه برگرداند که این امر باعث قدرتمند شدن دیپلماسی ایران می شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، اعتدال را حرکت میانه در مسایل مختلف زندگی فردی، جمعی و حکومتی خواند و گفت: اعتدال یعنی پرهیز از افراط و تفریط. رییس جمهور خود باید اعتدال را برای ما تعریف کرده و سعی کند در این مسیر باشد، البته ما شاهد عزل و نصب هایی هستیم که با گفتمان اعتدال مغایرت دارد.

استاندار نباید تنها استاد دانشگاه باشد


وی افزود: استاندار باید تمام اقشار جامعه را بشناسد، اگر وی استاد دانشگاه باشد مردم شناس نیست چون فقط با قشر دانشجو سر و کار دارد نه با مردم.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه استاندار اصفهان باید متناسب با ظرفیت های استان انتخاب شود، تصریح کرد: اگر استاندار اصفهان درست انتخاب شود می تواند کشور را تکان دهد.

وی افزود: استاندار باید صنعت را بشناسد چون هشت هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد که ۱۰ درصد کل شهرک های صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است و همچنین ۱۰ مورد صنایع مادر کشور در استان اصفهان واقع شده است.

سالک در خصوص انتخاب استاندار از سوی نمایندگان مجلس اظهار کرد: نمایندگان حق اظهار نظر در رابطه با انتخاب استاندار را ندارند و این وزیر کشور است که این انتخاب را انجام می دهد ولی وزیر کشور خود می داند استانداری که انتخاب می شود باید با نمایندگان مجلس تعامل داشته باشد.

وی گفت: طبق هم سویی دولت و مجلس که آقای روحانی گفته اند ما نقطه نظراتی را در بحث انتخاب استاندار بیان کرده ایم.

بودجه فرهنگی بسیار اندک است


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از گفت وگو با اشاره به اینکه بودجه ای که به فرهنگ اختصاص می یابد بسیار اندک است، گفت: سیاست های کلان ما در رابطه با مسایل فرهنگی احیای مطالبات مقام معظم رهبری در مسایل فرهنگی و همچنین تقویت زیر ساخت های فرهنگی است که از جمله محور این زیر ساخت ها حوزه علمیه می باشد.

سالک ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی مجلس طبق سیاست های کلان بودجه ای را به مسایل فرهنگی اختصاص می دهیم ولی تخصیص بودجه فرهنگی به عهده دولت است که اگر دولت پول داشته باشد اختصاص می دهد و اگر نداشت درصدی را اختصاص خواهد داد.

قصد انتقال آب به فلات مرکزی را داریم


وی در خصوص مشکلات کم آبی استان نیز گفت: قصد ما این است که آب را به فلات مرکزی انتقال دهیم که یکی از طرح های این پروژه بهشت آباد است که به دست قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است.

وی به طرح سد یلان در فریدون شهر نیز اشاره کرد و افزود: با احداث این سد حدود ۵۸۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد ذخیره خواهد شد در غیر اینصورت خشکسالی ضربه غیر قابل جبرانی به استان خواهد زد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات