افکارنیوز گزارش می دهد؛

اصلاح طلبان نهایتاً یکسال دیگر تنها ریاست شورا را بر عهده خواهند داشت و پس از یکسال این امتیاز حداقلی را نیز از دست خواهند داد که باید گفت نتیجه حاصله چیزی نخواهد بود مگر شکست کامل استراتژی اصلاح طلبان برای فتح بهشت، جایی که اینبار هم اصلاح طلبان نتوانستند آن را میان خود تقسیم کنند.

گروه سیاسی – همه چیز خیلی خوب پیش می رفت اول پاستور بعد بهشت و هدف نهایی هم بهارستان! اما اصلاح طلبان در همان گام دوم قافیه را باختند.

به گزارش افکارنیوز ؛ چرخش قدرت به سود اصلاح طلبان در نهایت آنچنان که تصور می کردند اتفاق نیفتاد و این اصولگرایان بودند که توانستند پیروز تحولات شورای شهر تهران باشند.

انتخاب احمد مسجد جامعی به سمت ریاست شورا ابتدا این امید را در دل اصلاح طلبان ایجاد کرد که از این پس تصمیمات مهم بهشت بدون توافق آنان امکانپذیر نخواهد بود از همین رو با انتخاب محسن هاشمی به عنوان گزینه شهرداری تهران امید ها برای بدست گرفتن عنان پایتخت جانی تازه به خود گرفت غافل از آنکه در میانه کار از قضا سرکنگبین صفرا فزود و چرخش قدرتی که قرار بود از راست به چپ رقم بخورد در همان گام نخست مجدداً از چپ به راست متمایل شد و در این میان اصلاح طلبان ماندند و شورایی که بر خلاف تصور هنوز در دست اکثریت یعنی اصولگرایان مانده است.

پس از جنجال های حدود دوهفته ای که از انتخابات هیات رییسه شورا گذشت مشخص شد که اصلاح طلبان تنها کرسی ریاست شورا را برای یک دوره یکساله در اختیار گرفته اند و از اعضای هیات رییسه نیز به جز رضا تقی پور در مقام سخنگو و مرتضی طلایی به عنوان نایب رییس، اصلاح طلبان پیش از این الهه راستگو و هادی ساعی را از آن خود می دانستند.

هر چند انتخاب قالیباف و رای سرنوشت ساز خانم راستگو و نیز اعتراضات و انتقادات شدید اصلاح طلبان به راستگو و اخراج او از حزب اسلامی کار و مجمع زنان اصلاح طلب باعث شد خانم راستگو اینک در جرگه اصولگرایان قرار بگیرد و مسجد جامعی با هادی ساعی در هیات رییسه تنها بماند، تکواندوکاری که بیشتر از او با عنوان نماینده ای مستقل یاد می شود تا اصلاح طلب.

ضمن اینکه برای ۴ سال آینده قالیباف شهردار تهران خواهد ماند زیرا برکناری وی نیاز به رای دو سوم نمایندگان شورا دارد که به نظر می رسد اصلاح طلبان از چنین وزنی در شورا بی بهره هستند اما رییس شورا قاعدتاً باید تا یکسال دیگر مجدداً انتخاب شود.

حال با یک حساب ساده می توان فهمید اگر اینبار احمد دنیامالی نیز به نامزد اصولگرا رای بدهد که اصلاً بعید نیست و الهه راستگو نیز که مسجد جامعی او را «خائن» خطاب کرد رای خود را به اصولگرایان بدهد در این صورت اصلاح طلبان نهایتاً یکسال دیگر تنها ریاست شورا را بر عهده خواهند داشت و پس از یکسال این امتیاز حداقلی را نیز از دست خواهند داد که باید گفت نتیجه حاصله چیزی نخواهد بود مگر شکست کامل استراتژی اصلاح طلبان برای فتح بهشت، جایی که اینبار هم اصلاح طلبان نتوانستند آن را میان خود تقسیم کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات