رئیس کمیته عمومی مجلس با اعلام ۳۰ شهریور به عنوان آخرین مهلت ارسال مدارک داوطلبان تصدی دادستانی دیوان محاسبات، گفت: برگزیدگان اولیه تا روز سه شنبه برای بررسی نهایی به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی می شوند.

به گزارش افکارنیوز ، قاسم عزیزی نماینده شازند با اشاره به ثبت نام کاندیداهای تصدی پست دادستانی دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: تاکنون پنج نفر مدارک و سوابق خود را برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارسال کرده اند.

وی با اعلام اینکه داوطلبان دادستانی دیوان محاسبات فقط تا پایان وقت اداری روز شنبه ۳۰ شهریور ماه برای ارائه مدارک شان مهلت دارند، از شجاعی سرپرست فعلی دادستانی دیوان محاسبات به عنوان یکی از نامزدهای این پست که تاکنون مدارک خود را به مجلس ارائه کرده، نام برد.

منتی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور که مدیر کلی استانی دیوان محاسبات را در کارنامه خود دارد و دارای دکترای حقوق است، مقدمی زاد نماینده ادوار پنجم، ششم و هفتم مجلس که در حال حاضر مسئولیت امور حقوقی و بین الملل شرکت ملی گاز را بر عهده دارد و فرهاد تجری نماینده مجلس هشتم و همچنین یک قاضی دادگستری از دیگر افرادی هستند که تاکنون مدارک شان را به کمیسیون مربوطه ارسال کرده اند.

رئیس کمیته امور عمومی مجلس در ادامه با بیان اینکه کمیته متبوعش مسئول رسیدگی به صلاحیت داوطلبان دادستانی دیوان محاسبات است، تصریح کرد: بررسی صلاحیت نامزدها در دستور کار هفته آینده کمیته و کمیسیون قرار دارد.

به گفته عزیزی، کمیسیون برنامه و بودجه هفته آینده با تشکیل جلسه، چارچوبی را تعیین می کند که کمیته امور عمومی دو یا پنج کاندیدا را از بین افرادی که ثبت نام کردند، برای بررسی نهایی به کمیسیون معرفی کند.

وی در پایان متذکر شد: کمیته عمومی مجلس تا سه شنبه آینده داوطلبان مورد تأیید اولیه برای تصدی دادستانی دیوان محاسبات را برای بررسی نهایی به کمیسیون معرفی می کند تا کمیسیون در نهایت، یک نفر را برای اخذ رأی اعتماد به صحن علنی پیشنهاد دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات