مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه هرگونه تزلزل در زنجیره مقاومتِ ایران، عراق، سوریه و لبنان باعث خوشحالی دشمنان امت اسلامی خواهد شد، گفت: امروز آمریکا در منطقه دچار سردرگمی شده است.

به گزارش افکارنیوز ، بیان جبرالزبیدی عضو شورایعالی مجلس اعلا و رئیس فراکسیون المواطن پارلمان عراق، عصر دیروز با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی دیدار و در خصوص اوضاع منطقه و عراق به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بیان جبر در این دیدار با بیان اینکه روابط ایران و عراق روابطی محکم و راهبردی است، گفت: برای عراق روابط با ایران بسیار مهم و ضروری است؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران تنها کشور نیرومند و باثباتی است که تحت زعامت ولی فقیه، در مسیر مکتب اهل بیت (ع) گام بر می دارد.

بیان جبر همچنین با اشاره به وضعیت کنونی منطقه و مشکلات فراروی مردم و جامعه عراق در خصوص سوریه، اظهار داشت: من دو سال پیش اعلام کردم که اگر سوریه سقوط کند، تبعات آن عراق را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد روابط ایران و عراق تحت هدایت های مقام معظم رهبری محکم تر از گذشته ادامه یابد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل نیز در این دیدار ضمن ارائه تحلیلی از اوضاع کنونی منطقه بر لزوم هماهنگی و همفکری میان ایران و عراق تأکید کرد.

ولایتی با بیان اینکه هرگونه تزلزل در زنجیره مقاومتِ ایران، عراق، سوریه و لبنان، باعث خوشحالی دشمنان امت اسلامی خواهد شد، گفت: امروز آمریکا در منطقه دچار سردرگمی شده است که نتیجه آن، اتخاذ همین تصمیمات متناقضی است که ملاحظه می‎شود.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تقویت وحدت امت اسلامی تصریح کرد: امروز محبان ائمه معصومین (ع) ، پرچمدار عزت و وحدت امت اسلامی هستند و این یکی از برکات پیروی از مکتب اهل بیت (ع) است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات