آیت الله سید احمد علم الهدی:

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مشهد نباید تبدیل به کیش دوم، تجارتخانه، شهر گردشگری شود و یا اینکه یک استخر نماد ان شود و از رسانه ملی تبلیغی پخش شود که مقصد مشهد را استخر معرفی کند چرا که شهر ما نماد ملی جهانی دارد و آن نماد حضرت رضا (ع) است.

به گزارش افکارنیوز ، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار سیستم های صوتی پخش اذان در معابر مشهد در محل دفتر امام جمعه مشهد گفت: کسی که برای شهرداری مشهد قرار است انتخاب شود باید در زمینه حفظ هویت معنوی این شهر تدبیر جدی داشته باشد، این شهر باید معنوی بماند و معنوی پیشرفت کند.
وی افزود: نباید شهر مشهد به شهری برای تجارت مدار و یا شهری گردشگری بدل شود، توسعه شهر مشهد باید معنوی باشد. نماد مشهد حرم رضوی است و باید مراقبت کرد تا دیگر نمادها جایگزین آن نشوند. برخی دولت ها آمدند و قول هایی دادند اما در عمل به وعده های خود عمل نکردند.
امام جمعه مشهد یادآور شد: به مصلحت نمی دانم که مشهد دارای تفرجگاه های زیاد و بزرگ شود چرا که باید ساختار مذهبی شهر حفظ شود و بافت مهنوی آن احیا شود.
وی تصریح کرد: موافق این نیستم که مشهد تبدیل به دو شهر معنوی و مسکونی شود چرا که زندگی مجاوران با حضرت رضا (ع) رقم خورده است.
وی اذعان داشت: بودجه فرهنگی شهرداری مشهد و عوارض مردم نباید صرف سفرهای خارج از استان شود و حتی با آن اعتبار نباید به بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور رفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات