ششمین اجلاس مرزی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف گسترش همکاری های مرزبانی با حضور فرمانده مرزبانی ناجا در شهر باکو برگزار شد.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ حسن مومنی معاون معاهدات و امور بین الملل مرزبانی ناجا گفت: برابر مصوبات پنجمین اجلاس مرزی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان و به دعوت سرلشگر الچین قلی اف فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان، ششمین نشست مشترک مرزی از ۲۵ الی ۲۷ شهریور ماه با حضور سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا و هیئت همراه در شهر باکو برگزار شد.

وی گسترش همکاری های مرزی فی مابین و بررسی نتایج اجرای مصوبات نشست قبلی در اعلام محورهای مذاکره در این اجلاس را از اهداف برگزاری این نشست مشترک دانست و افزود: بررسی راه کارهای برقراری نظم و امنیت در مرز، رفع موانع موجود در ملاقات های مرزی، پیگیری مشکلات مرزنشینان و پیگیری مصوبات اجلاس های تخصصی قبلی را از مهمترین محورهای گفتگو طرفین عنوان کرد.

مومنی با اشاره به سخنان محسن پاک آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان، خاطر نشان کرد: مرزهای دو کشور نماد برادری و دوستی است و خوشبختانه به دلیل تعاملات دوستانه فی مابین، در مرزهای دو کشور امنیت و آرامش حاکم است.

در این نشست، معاون معاهدات و امور بین الملل مرزبانی ناجا، فرمانده مرزبانی استان آذربایجان شرقی، نماینده ستاد کل نیروهای مسلح و نماینده سفیر کشورمان در باکو، فرمانده مرزبانی ناجا را در این اجلاس همراهی می کردند و همچنین در حاشیه برگزاری این اجلاس سردار ذوالفقاری با وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس اداره مسلمانان قفقاز طی نشستی جداگانه در راستای تعاملات بیشتر و همکاری های مرزی دیدار و گفت وگو کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات