رئیس جمهوری بولیوی قرار است علیه دولت آمریکا به اتهام جنایات علیه بشریت شکایت کند.

به گزارش افکارنیوز ، اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی، دولت آمریکا را به خاطر تاکتیک های رعب انگیز و ترس آور پس از آنکه هواپیمای رئیس جمهوری ونزوئلا از ورود به حریم هوایی آمریکا منع شد، به باد انتقاد گرفت و گفت: مایلم اعلام کنم که ما در حال تدوین و تنظیم یک شکایت علیه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت هستیم.

وی در جریان یک کنفرانس خبری در سانتا کروز، اوباما را جنایتکاری توصیف کرد که قوانین بین المللی را نقض می کند. رئیس جمهوری بولیوی همگام با ونزوئلا قرار است این شکایت را علیه رئیس جمهوری آمریکا به دادگاه بین المللی ارائه کند.

علاوه بر این، مورالس خواستار برگزاری یک نشست اضطراری میان کشورهای عضو جامعه آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب شد تا در مورد آنچه که ونزوئلا آن را ایجاد «رعب و وحشت از سوی امپریالیسم آمریکای شمالی» توصیف کرده، به گفتگو بنشینند.

رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرده که اعضای جامعه آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب سفرای خود را از آمریکا خارج کنند تا به این وسیله پیامی را به دولت واشنگتن منتقل کرده باشند. همچنین از کشورهای عضو ائتلاف بولیوار برای قاره آمریکا خواست تا نشست آتی سازمان ملل را تحریم کنند.

اعضای ائتلاف بولیوار برای قاره آمریکا شامل آنتیگوا و باربودا، کوبا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، نیکاراگوئه، ونزوئلا و سن لوسیا هستند. مورالس همچنین تاکید کرد: به آمریکا نباید اجازه داد تا به سیاست ایجاد رعب و ترس و مسدود کردن مسیر هوایی هواپیماهای روسای جمهور ادامه دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات