آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه نمازجمعه گفت: طرحی در قانون شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد که مدتهاست دارد خاک می خورد و این مورد را به رئیس جمهور قبلی هم گفتیم اما اجرا نشد.

به گزارش افکارنیوز ، جنتی افزود: رئیس جمهور نیز در جلسه شورای فرهنگی گفتند که حجاب و عفاف پیگیری شود اما بدون افراط و تفریط باشد. ما هم می گوییم پیگیری کنید تا فقط در حد حرف نباشد و مامورین را بگمارید تا پیگیری کنند و ببینند که عفاف و حجاب کجا عمل می شود و در کجا اجرا نمی شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: عفاف و حجاب را از جیره خواران باید شروع کرد چرا که آنان ناچارند طبق بخشنامه عمل کنند. اجرای قانون عفاف و حجاب در کوچه، بازار و در کنار دریا مشکل و سخت است اما محال نیست؛ اجرای این قانون در بیمارستان، ادارات و دانشگاه ها آسانتر است.

وی ادامه داد: دانشجو در دانشگاه به دنبال نمره است و هرچه استاد بگوید، گوش خواهد داد. اگر استاد به دانشجو بگوید برای دادن نمره، حجاب و عفاف خود را رعایت کن، دانشجو این کار را انجام می​دهد چراکه برایش هزینه ای ندارد. خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه خیلی ها به ما می گویند دانشجو با حجاب وارد دانشگاه می شود اما بعد از مدتی تغییر می کند، افزود: اگر کسی را جلوی درب بگذارند و بگویند اگر حجابتان را رعایت نکنید در نمره تان اثر خواهیم داد، مسلما به آن عمل خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه، وضع این کشور را فلاکت بار خواند و گفت: ویرانی ها و آوارگی ها درخارج و داخل سوریه ایجاد شده و القاعده هم دست بردار نیست. چرا که کارشان خون خوردن است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: آمریکایی ها نیز می خواهند حمله ای صورت دهند تا قدرتی از خود به نمایش بگذارند و از طرف دیگر می دانند که مداخله در امور سوریه برای آنان گران تمام می شود.

جنتی تاکید کرد: عقل حکم می کند که مسائل سوریه با جلسات سیاسی و مذاکره حل شود و آمریکایی ها خود را بیش از این ذلیل نکنند و از چشم مردم نیندازند و مردم سوریه را ناراحت نکنند.

وی افزود: پرونده شهادت که بعد از کربلای حسینی مختومه شده بود، دوباره در دفاع مقدس باز شد و این هجوم جوانان به سوی جبهه، اسلام، روحیه ایثار و فداکاری را زنده کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: جوانان در جبهه جنگ به دنبال پست، درجه و پول نبودند بلکه به دنبال اطاعت از خدا، فرمان از امام (ره) و شهادت بودند و همین روحیه بود که باعث شد دشمن با ذلت و خواری از مملکت خارج شود و حتی یک وجب از خاک ایران نیز اشغال نشد.

جنتی همچنین به دیدار اخیر فرماندهان سپاه پاسداران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ایستادگی، اخلاص و صداقت را ویژگی های پاسداران دانست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات