معاون ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه صلح با تحمیل و تحریم برقرار نمی شود، گفت: ما با مدل جدیدی از تروریسم آمریکایی به نام صلح و رهایی و آزادی مواجه هستیم.

به گزارش افکارنیوز ، سردار مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در همایش" صلح عادلانه در نظام جهانی" که صبح امروز در مرکز پژوهش های وزارت خارجه برگزار می شد، سرشت انسان ها را پاکی، صلح و حرکت به سمت عدالت دانست و گفت: انسان ها از گذشته تاکنون از تهدیدها و چالش ها و فقر و نکبت گریزان بودند، اما مع الاسف وجود شرارت و شیاطین در برابر حق و خیر و پاکی مانع رسیدن بشر به این موهبت های الهی شده است.

وی ادامه داد: انسان ها یا از رسیدن به صلح منع شده اند و یا اینکه صلح را از دریچه تعریف زورمداران و مستکبران شاهد بودند و به آنها تحمیل شده است بدون اینکه انسانیت و کرامت انسانی مورد توجه باشد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: کافی است نگاهی به منطقه به اصطلاح خاورمیانه و به اصطلاح درست منطقه غرب آسیا بیندازیم و ببینیم چه جنایت ها به اسم صلح انجام می شود. جنایت تحت عنوان صلح گاهی آن چنان بالاست که نه تنها جامعه امروز را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه نسل های آینده را دچار نکبت و بدبختی می کند.

جزایری با اشاره به اوضاع سوریه گفت: امروز جنایت های ضدبشری به نام صلح، ایجاد آرامش و دموکراسی و فناوری صورت می گیرد و ما با مدل جدیدی از تروریسم آمریکایی به نام صلح و رهایی و آزادی مواجه هستیم.

وی جهان امروز را گرفتار جنگ های ظالمانه دانست و گفت: آیا صلح از طریق سلاح و تروریست از یک طرف مضحک و از طرف دیگر دردناک نیست و آیا می توان از طریق تروریست داعیه صلح داشت؟ آیا بازی با الفاظ، صلح را برقرار می کند؟

معاون ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: صلح واقعی یعنی سلامت و رعایت حقوق انسان ها. این امر مربوط به زمانی است که شرایط عادلانه برقرار شود که به معنای آزاد بودن انسان ها از بند رژیم های سلطه است. صلح با تحمیل، فشار و تحریم برقرار نمی شود.

جزایری با بیان اینکه صلح در سایه جنگ و زیر منافع قدرت های سلطه گر به وجود نمی آید، گفت: تلاش عمده استکبار جهانی برای جا انداختن این مطلب است که صلح فقط از طریق اعمال زور آنها حاصل می شود و بدیهی است که چنین صلحی پایدار و برقرار نخواهد بود و مدل جایگزین ایده آل بشریت صلح از رهگذر عدالت گستری است. صلح نمی تواند از طریق زورمداران، دموکراسی های هدایت شده، حکومت های کودتاشده، نظام های تک قطبی و دوقطبی، نظام های کدخداسالار و منافع یک طرفه برقرار شود.

وی با بیان اینکه در آموزه های دینی کلید های اصلی رشد و تعالی برای انسان ها دیده شده است، گفت: در مکاتب مادی منافع قدرت ها و قلدرها در چارچوب سازمان های به اصطلاح بین المللی که به خواست قدرت ها می چرخد، صلح وجود ندارد، بلکه صلح در مکاتب الهی وجود دارد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نمی توان به صلحی خوشبین بود که خود را بالاتر از دیگران می بیند. نظام سرمایه داری جهانی و صهیونیزم بین الملل با ظاهری زیبا در زمان اوج تهاجمات و ویرانی فرهنگی سایر جوامع و جنگ نرم فریاد صلح سر می دهد. همان موقع که استکبار، جنگی ویرانگر انجام می دهد، همزمان صحبت از صلح می کند که فهم اشتباهی است که به خورد افکار عمومی داده می شود و رفع آن نیازمند یک نهضت نخبگی است و نیاز به گفتمان سازی و بصیرت افزایی دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات