رئیس جمهور در حاشیه سفر به نیویورک جهت سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، با تعدادی از رؤسای جمهور کشورهای جهان و نخست وزیر ایتالیا دیدار می کند.

به گزارش افکارنیوز ،  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل فردا دوشنبه عازم نیویورک می شود.

رئیس جمهور ساعت ۹ و نیم صبح فردا دوشنبه دوم مهر پس از شرکت در مراسم ویژه آغاز سال تحصیلی مدارس، تهران را به مقصد نیویورک ترک می کند و هواپیمای وی ساعت ۱۹ به وقت آمریکا در فرودگاه" جان اف کندی" فرود می آید.

شرکت در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار با رؤسای جمهور فرانسه و اتریش، وزیر خارجه آلمان و نخست وزیر فیجی از برنامه های رئیس جمهور در روز اول حضور وی در نیویورک خواهد بود.

مصاحبه با شبکه های تلویزیونی سی ان ان و روزنامه واشنگتن پست و مصاحبه با سی بی اس از دیگر برنامه های رئیس جمهور در جریان سفر به نیویورک است.

روحانی همچنین با رؤسای جمهور تونس و لبنان و دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی دیدار خواهد کرد.

ملاقات با دبیرکل سازمان ملل، رئیس جمهور ترکیه و معاون نخست وزیر عراق و ملاقات با نخست وزیر ایتالیا از دیگر برنامه های رئیس جمهور در جریان این سفر است.

حضور و سخنرانی در افتتاحیه نشست وزرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم) ، سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران و رسانه ها در روز آخر از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور به نیویورک است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات