رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس جمهور باید در نطق خود در سازمان ملل، جریان های تروریستی که توسط انگلیس و آمریکا در خاورمیانه و سراسر جهان سازمان دهی می شوند را محکوم کند.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل طی در رزهای آینده صورت خواهد گرفت، گفت: روحانی رئیس جمهور نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید در تراز انقلاب اسلامی که همان دفاع از اصول و ارزش هاست سخن بگوید و باید فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) را با سخنرانی در سازمان ملل در سطح جهان گسترش دهد.

وی با اشاره به عزت و اقتدار ملت ایران پس از ۳۵ سال از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: روحانی باید در سخنرانی خود عزت و اقتدار ایران را به رخ جهانیان بکشد و دنیا را آگاه سازد که ملت ایران علی رغم جنگ تحمیلی، کودتا ها و فشار تحریم ها همچنان اقتدار خود را حفظ کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیروی بازدارندگی در برابر قدرت ها را دارد، اظهار داشت: دنیا باید بداند که زمان سلطه جهانی با زور سرنیزه به پایان رسیده و زبان صحبت با ملت ایران نباید زبان تهدید و تحریم باشد.

سالک در ادامه به مذاکرات روحانی با سران سایر کشورهای جهان در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اشاره کرد و افزود: ایجاد ارتباط با دنیا نباید ذره ای به شرافت، عزت، خون شهدا و ایثار ایثارگران خدشه ای وارد کند و این مذاکرات باید از موضع قدرت و اقتدار باشد.

وی با اشاره به عوامل پشت پرده جریان های تروریستی در منطقه متذکر شد: رئیس جمهور ایران باید در نطق خود در سازمان ملل، جریان های تروریستی که توسط انگلیس و آمریکا در خاورمیانه و سراسر جهان سازمان دهی می شوند را محکوم کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان مطرح نمودن نعمت وجودی ولایت فقیه در سطح جهان را مهمترین سرفصل سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد و افزود: ایشان باید تبعیت از ولایت فقیه به عنوان محور حاکمیت دینی در گسترش معارف دین و ارتقاء فهم سیاسی دنیا را در سطح جهان مطرح کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات