وزیر دفاع اظهار کرد: باید در کنار عمل آموزی، خودسازی و اخلاق را نیز بیاموزیم و اگر اخلاق و خودسازی نباشد، علم موجب تعالی بشر نمی شود و شاید برای او دردسرآفرین باشد.

به گزارش افکارنیوز ، سردار حسین دهقان که در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان شاهد شهید آوینی تهران حضور پیدا کرده بود، خاطرنشان کرد: روزهای اول مهر همراه با شور و امید و آرزو برای دانش آموزان است و دانش آموزان با توکل و اشتیاق پای به عرصه علم آموزی می گذارند تا بتوانند آینده سازان خوبی برای کشور باشند.

وی افزود: بی شک بزرگترین سرمایه یک ملت سرمایه انسانی اوست و امیدواریم سرمایه جوان و نیروی جویای علم کشور ما بتواند آینده همراه با پیشرفت و تعالی کشور را تضمین کند و قطعاً به هر میزانی که جوانان یک کشور با انگیزه تر و امیدوارتر باشند می توان امید داشت که کشور سریع تر به قله های رفیع کمال دست یابد.

دهقان در بخش دیگری از صحبتهای خود خطاب به فرزندان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: بی شک نهالی نوپایی که پدران شما با ایثارگری ها و با خون پاک خود آبیاری کردن باید به دست شما فرزندان شهید و ایثارگر به ثمر بنشیند و شما شاید رسالتی سنگین تر از سایر دانش آموزان داشته باشید.

وزیر دفاع تاکید کرد: در متون مفاهیم دینی ما علم به عنوان یک ارزش والا مطرح شده است و بی شک علم آموزی یک نقطه مهم در مسیر تعالی انسان هاست و از طرفی هم جهانیان علم را یک قدرت می دانند و ملت و کشوری که در سایه علم آموزی به قدرت دست یابد می تواند منافع خود را در جهان تثبیت کند و ما هم موظفیم با توجه به آموزه های دینی و تجربیات تاریخی خود و نگاه به جهان خود را بیش از پیش به سلاح علم و دانش تجهیز کنیم و ان شاءالله شاهد آن خواهیم بود که در آینده ای نزدیک شاهد به بار نشستن بیشتر انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

وی پایان صحبتهای خود تاکید کرد: همانگونه که امام بزرگوار ما به علم آموزی برای خدا تاکید داشتند، باید همین مشی را در پیش بگیریم و مدارس ما باید در کنار توسعه علمی، خودسازی و تربیت معنوی دانش آموزان را نیز مدنظر قرار دهند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات