وزیر کشور گفت: همه امور در حوزه های اجرایی و عملکردی باید مبتنی بر قانون بوده و این موضوع محور عملکرد استانداران باشد.

به گزارش افکارنیوز ، رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار زنجان با بیان این مطلب، اظهار کرد: استاندار جدید زنجان باید کاری کند که متناسب با قانون باشد و رضایت مندی مردم محور امور قرار گیرد.

وی مردم گرایی را یکی از شاخصه های اصلی استانداران عنوان کرد و افزود: ما مدیون مردم ولایتمدار و خون پاک شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی هستیم و باید پاسخ مناسبی به این ایثارها داده شود و استانداران باید این نکته را مدنظر قرار دهند.

وزیر کشور با اشاره به این که عدالت محوری مساله ای است که نمایندگان عالی دولت در استان ها باید به آن توجه داشته باشند، تصریح کرد: عدالت محوری اساس دینی ما است و باید به گونه ای رفتار کنیم که عدالت در همه امور تسری داشته باشد.

رحمانی فضلی رضایت مندی مردم را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اولویت اصلی کشور در شرایط فعلی توسعه اقتصادی و رفع مشکلات است و با توجه به این که مردم نیاز به آرامش در همه حوزه ها به ویژه امور اقتصادی دارند، باید تلاش کنیم که رفاه و شوق را برای مردم به ارمغان آوریم و معتقدیم تامین زندگی مردم و رضایت مندی آنان امنیت پایدار را به وجود می آورد.

وی ادامه داد: به هر میزان مردم راضی تر باشند عمق امنیت پایدار بیشتر خواهد شد و استاندار جدید زنجان نیز باید با انتخاب شایسته همکاران خود شرایط را برای ایجاد توسعه ای پایدار در استان فراهم کند.

وزیر کشور ادامه داد: انتظار داریم آقای جمشید انصاری به عنوان استاندار زنجان اساس انتخاب همکاران خود را شایستگی مبتنی بر تفکر اعتدال قرار دهد و کارآمدی، مردم گرایی و عقلانیت باید جزو شاخصه های اصلی مدیران در استان قرار گیرد.

رحمانی فضلی با تاکید بر این که استاندار جیدی زنجان مدیون هیچ کس، گروه و جریانی نیست، افزود: استاندار جدید زنجان باید خود را مدیون خداوند دانسته و با عملکرد خود پاسخ مناسبی به انتظارات دهد و ایشان مسئول یک میلیون نفر ساکن در استان زنجان هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به حضور شکوهمند مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: دشمن قبل از انتخابات برای ملت ایران خط و نشان می کشید، اما حضور گسترده در پای صندوق های رای مشت محکمی بر پیکره دشمن بود و سطح حضور ۷۳ درصدی در انتخابات موید این امر است.

وزیر کشور با اشاره به این که رییس جمهور فردی از درون ملت بوده و با خواست مردم انتخاب شده است، ادامه داد: ایشان نماد عقلانیت، منطق، اعتدال و مورد رضایت همه عقلاست.

رحمانی فضلی به رفع برخی تحریم ها علیه کشور اشاره کرد و افزود: این امر محقق نمی شد، مگر با لطف خداوند و قداست خون شهدا.

وی با تاکید بر این که همه افراد باید با درک درست از شرایط و فضا و با دلسوزی پای کار قرار گیرند، افزود: باید با اتحاد بتوانیم گام بلندی برای توسعه کشور برداریم.

وزیر کشور همچنین به نحوه انتخاب استانداران اشاره کرد و گفت: دو گزینه پیش روی ما بود؛ یکی به اختیار دولت بود و قانون این اجازه را به دولت داده است. در مدل دوم می توانستیم برای جلب رضایت اقدام به انتخاب استاندار کنیم اما بنای ما استفاده از نظرات همه افراد به ویژه مجمع نمایندگان استان بود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: اعتدال طلبی، پاکدستی و فعالیت و اعتقاد به حرکت دولت از جمله ملاک های ما در انتخاب استانداران است.

وی با اشاره به این که سعی شده است استانداران از افراد بومی منطقه انتخاب شوند، افزود: استاندار بومی شناخت درستی از منطقه دارد و خودش را مدیون مردم می داند و این حس باعث ایجاد انگیزه برای کار بیشتر می شود.

وزیر کشور به عملکرد استاندار سابق زنجان نیز اشاره کرد و گفت: محمد رئوفی نژاد جزو مدیران کم تخلف، پرکار و خوب بازده است، اما باید پذیرفت که با تغییر گفتمان ها مردم به دنبال تغییر هستند و مدیران باید متناسب با این نگاه انتخاب شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات