رقبای بیگانه صداوسیما در حالی به نمایش سه بعدی تجهیزات نظامی کشورمان پرداختند که رسانه ملی ما هنوز از به کارگیری چنین فناوریی برای" نمایش قدرت ایران" غافل است و علت اصلی درجا زدن صداوسیما و عدم بروز و ظهور استفاده از فناوری های نوین در این سازمان، دست کم برای رسانه ها روشن نیست.

به گزارش افکارنیوز ، اهمیت تکنولوژی و علم و استفاده از آن برایقدرتمند شدن در جهان امروز بارها توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرارگرفته است؛ ایشان در دیدار باشرکت کنندگان در اجلاس جهانی اساتید دانشگاه های جهان اسلام و بیداری اسلامی در۲۱ آذر سال ۱۳۹۱ هجری شمسی در ارتباط با علم آموزی و تکنولوژی فرمودند:


به این جهت برنامه کلان جمهوری اسلامی ایران بهفرموده امام امت باید بر مبانی پیشرفت علمی و استفاده از آن به عنوان ابزاری برایترویج آرمان های انقلاب اسلامی ایران باشد و نباید فراموش کرد که تمامی اینابزارآلات صرفا وسیله ای برای انتقال بهتر محتوی به مخاطب می باشد، اما متاسفانهدر بعضی از حوزه ها، ابزار های رسانه ای بر محتوی پیشی گرفته و اصل وجودی آن­هامورد فراموشی قرارگرفته است.
القای پیام به صورت غیر مستقیمدر لوای سرگرمی، از پدیده هایی است که در جهان امروز به خوبی توانایی اغوا واقناع توده مردم را دارد؛ حال اگر سرگرمی مد نظر از دوز بیشتری برخوردارباشد القای پیام غیر مستقیم از اثر گذاری بیشتری برخوردار خواهد بود.

در حوزه سرگرمی از دهه های گذشته تاکنون فیلم هاو جذابیت های داستانی آن بسیاری از مردم در سراسر جهان را به پای گیرنده­ هایتلویزیونی و صندلی های سینما کشانده است و به مرور زمان ورود رایانه­ ها و کنسول­ هایبازی با حالت اکتیو، جوانان را به خود مشغول کرده است.


تمامی این ابزارآلات انتقال پیام در پوشش سرگرمی نقش ویژه­ای را در راستای القای پیام غیر مستقیم به مخاطب داشته است
همچنین در عرصه فیلم و سینما، این مسئله بابهبود چشم گیری کماکان روند رو به رشد خود را ادامه می دهد، به گونه ­ای که جدای ازجذابیت داستانی فیلم، جذابیت های بصری و با کیفیت تر شدن تصویر ارائه شده در فیلمها به القای عمیق­تر پیام به مخاطب بسیار قابل توجه می­ باشد.
در ابتدا این مسئله با ورود دی وی دی (DVD) وسپس با ورود بلوری (Blu-Ray) بهاوج خود رسید و با گذشت نه چندان زیادی سیستم های سه بعدی خود را وارد شبکه سرگرمکننده رسانه ای کرد که در طول چند سال گذشته بسیاری از جهانیان با ورود به سینماهابرای دیدن فیلم های سه بعدی و یا خرید تلویزیون های دارای این سیستم به دیدن اینبرنامه ها می پردازند.


و هم اکنون نیز بسیاری از شبکه های جهانی، سیستمخود را به سه بعدی تغییر دادند اما به دلیل عدم رغبت مردم به این تکنولوژی و گرانبودن آن و بایدی استفاده از عینک مخصوص برای دیدن، بسیاری از مردم دیدن فیلم هایفول. اچ. دی (FULL HD) را به تکنولوژی سه بعدی ترجیح دادند.


شبکه Xfinity ۳Dاز شرکت کامکست (Comcast) بزرگ ترین ارائه کننده شبکه های کابلی در آمریکا محسوب می شود، که ۲۴ ساعته برنامه های سه بعدی پخش می کند.
اما نوع دیگر انتقال پیام که عموما از جذابیتکمتری برخوردار است و در نسبت با فیلم و بازی مخاطبان کمتری دارد، برنامه های خبریمی­ باشد؛ برنامه­ هایی که عنوان یکی از اقسام انتقالات پیام در القای مستقیمداشته و مبتنی بر مدل انتقال پیام مستقیم عمل می­ نماید.
اما امروزه تکنولوژی به کمک تهیه کنندگان اخبارآمده و برنامه­ های خبری را که از ده ها سال پیش تا کنون و با اختراع تلویزیونمرسوم ترین نوع انتقال پیام به مخاطب بوده را متحول ساخته است.
به گونه­ ای که با ارائه سیستم های ویژه بهتصویرسازی شبه سه بعدی و بدون نیاز به عینک پرداخته اند تا جذابیت بیشتری به اخبارارائه شده دهند.


در این باره اخیراً شبکه روسی راشاتودی (Russia Today) ‏ با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درعملی ابتکاری از شیوه نوین در این شبکه پرده برداشت و برنامه خبری خود را به صورتشبه سه بعدی برای بینندگان پخش کرد.

این شبکه برون مرزی روسی که برای عرب زبانان بهپخش اخبار عربی مشغول است با بکارگیری از تکنولوژی و ورود دادن تصاویر کامپیوتریبه سالن اخبار و دادن بُعد به آن به واقعی سازی اخبار دست زده و در چهار چوبیسرگرم کننده با ایجاد جذابیت بصری، برنامه خبری خود را به روی آنتن برد.

ورود هواپیما و تانک انیمیشنی به همراه شکلیک گلوله و بمباران در استودیو اخبار شبکه روسی راشاتودی (Russia Today) ‏
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات