رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اصلا ایجاد امنیت داخلی وظیفه دولت است گفت: آنهایی که مدل های ترجمی و به ظاهر زیبای تعامل و سازش با غرب را در دوره دوم خرداد عنوان می کردند، با سرافکندگی به خطای تحلیلی خود اعتراف کردند.

به گزارش افکارنیوز ، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی با نورانی دانستن همزمانی گشایش دانشگاه ها و هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع مقدس هشداری است برای اینکه از دشمن غفلت نکنیم، چرا که هر گاه از دشمن غفلت شده، ایده های دشمن شما را بیدار کرده است.

وی افزود: در شرایطی که ملت ایران انقلاب کرده بودند و مشغول سروسامان دادن به اوضاع کشور بودند و همچنین نیروهای مسلح گذشته تزکیه و در حال بازسازی خود بودند دشمن بهترین فرصت را برای هجوم پیدا کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفاع مقدس هشداری بود تا اینکه نیروهای مسلح در هر شرایط ممکنی باید قدرت بازدارنده داشته باشند. بازدارندگی واقعی یعنی اینکه دشمن از اینکه تصویر ایجاد ناامنی در ذهن خود متبادر کند بترسد.

فیروزآبادی با بیان اینکه دفاع مقدس را می توان حماسه نامید و حقیقتا حماسه های فراوانی نیز داشت خاطر نشان کرد: دفاع مقدس در جامعه حوزه ها، دانشگاه ها، کتاب ها، رمان ها، فیلم ها و ادبیات ما برکات زیادی داشت.

وی با اشاره به اینکه البته درس مهم دیگری که دفاع مقدس داشت استغفار بود تصریح کرد: این دفاع مقدس بود که جمهوری اسلامی را بیمه و تضمین کرد و امام و امت را الگویی برای بیداری اسلام و خیزش های اسلامی به ویژه در کشورهای اسلامی تبدیل کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جمله ای از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه علم است که کشور را به اقتدار می رساند و عزت می آفریند اظهار داشت: موقعی که تهاجم علمی دشمن در جریان است باید نیرو، امکانات، مهمات و تجهیزات تدارک دید اما وقتی که شرایط شرایط آرامش و امنیت است حکم قرآنی در این مورد متوقف نیست و باید علم و فناوری تدارک دید و معنویت انسانی را ارتقاء داد و وجدان های انسانی را بیدار.

فیروزآبادی با بیان اینکه در جلسه سال گذشته بر ۴ نکته تاکید کردم و امیدوارم دوستان این ۴ نکته را در دانشگاه جدی بگیرند تصریح کرد: اولین نکته این بود که دانشجویان و اساتید باید خود را سرباز و سرسپرده ولایت بدانند و عوامل و تدابیر ایشان را هر روز رصد کنند و جایگاه این فرمایشات را در آمال خود جستجو کنند.

وی افزود: اینگونه نباشد که رهبر عزیز ما، نایب امام زمان و ولی فقیه بفرمایند و ما هم دنباله روی کسانی دیگر از غرب و شرق و پیروان نفس باشیم ما باید پیرو امام باشیم افتخار مکتب تشیع در بین مکاتب و مکاتب ورشکسته امروز جهان این است که به محور ولایت فقیه تکیه کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تلاش و کوشش برای فهم پژوهش های راهبردی، ارتقاء علمی و تربیت مدیران راهبردی و ولایتمدار را نکته های اعلام شده خود در جلسات قبل عنوان و تصریح کرد: همسویی نیروها جمع بردارهای نیروها را به همراه خواهد داشت. یعنی اینکه کارهای راهبردی ما باید همسو با نظام باشد آن هم نظامی مانند جمهوری اسلامی ایران که یک نظام زنده و پویایی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دانشگاه کارافرین و تمدن ساز نیاز امروز جامعه است گفت: امروز کشورمان اولین و مهمترین نیازش کارآفرینی است اگر کار انجام شد معیشت نیز تامین می شود و ازدواج صورت می گیرد و جوانان خانه دار می شوند بنابراین محوری ترین نیاز کشور کارآفرینی است.

فیروزآبادی با تاکید بر نقش تمدن ساز دانشگاه ها گفت: هدف آرمانی انقلاب ایجاد تمدن اسلامی بر مبنای فکر علوی و زهرایی است در طول چند سال گذشته عرصه های جهانی و علوم راهبردی با تحولاتی روبرو بوده است البته در عرصه داخلی نیز ما فتنه هایی را داشتیم که در این فتنه ها بصیرت و ولایت شناسی راه برون رفت از این بحران ها بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش بر همسو کردن مدیریت در اقتصاد با اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: هر دوی اینها متکی بر بینش راهبردی هستند آنهایی که مدل های ترجمی و به ظاهر زیبای تعامل و سازش با غرب را در دوره دوم خرداد عنوان می کردند با سرافکندگی به خطای تحلیلی خود اعتراف کردند. بنابراین لازم است که در دانشگاه های ما درک و تحلیلی صحیح از تحولات منطقه ای و جهانی داشته باشند و اساتید نیز دانشجویان را در فهم و بصیرت و مدیریت شناسایی تهدیدها و آسیب ها راهنمایی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز دستگاه های نظام نباید از یکدیگر جدا باشند و دیواری بین آنها کشیده شود تصریح کرد: باید در دستگاه های اجرایی کشور نگاه فراسازمانی و راهبردی ایجاد شود ما باید دانش آموزان و دانشجویانی را تربیت کنیم که روحیه حماسی داشته باشد و دشمن را بشناسد یعنی همانگونه که روحیه جهادی برای مقابله با دشمن داشته باشند روحیه جهاد خدمت به نظام را نیز داشته باشند.

فیروزآبادی با تاکید بر دقت دستگاه های مختلف کشور برای تامین امنیت پایدار تصریح کرد: در نیروهای مسلح نگاه به محیط امنیت و تهدیدات جدی تر و قوی تر از هر جای دیگری است و همه مدیران باید این نگاه را بیاموزند. کشور امنیتش برای همه است و وظیفه همه اعضای کشور است.

وی تصریح کرد: اصلا امنیت ملی وظیفه دولت است جلوگیری از جنگ اول وظیفه دولت بوده یعنی اینکه اگر وزرای خارجه و اقتصاد و اطلاعات و دستگاه های اطلاعاتی با اتخاذ سیاست های صحیح مانع بروز جنگ شوند بهتر است چرا که نیروهای مسلح برای روزی هستند که راهبردها و تدابیر دولت نتوانسته جنگ را متوقف کند و یا بازدارندگی ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت راهبردی در کشور همراه با دولت راهبردی می تواند مانع جنگ شود. باید قبل از آنکه نیروهای مسلح وارد مقوله بازدارندگی شوند دولت با رسم بردارهای اقتصادی، سیاسی و روابط بین المللی حسنه قدرت بازدارندگی را افزایش دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جمله ای از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه" علم درون زا اقتدار می بخشد" ، تصریح کرد: نتایج علمی و فناوری باید در محیط بومی تعریف شوند یعنی همان علم درون زا. علمی که توسط دانشمندان و محققین خودی در فضای فرهنگی، اجتماعی و اقلیمی جمهوری اسلامی ایران جواب مثبت دهد.

فیروزآبادی بر همین اساس به خاطره ای از ورود خودروهای روسیه قبل از انقلاب توسط شاه به کشور اشاره کرد و ادامه داد: قبل از انقلاب شاه تعداد زیادی خودرو از روس ها خرید و به ارتش داد. اما مشاهده شد که این خودروها وقتی بیشتر از ۵ کیلومتر راه می رفتند جوش می آوردند و این به دلیل آن بود که با هوای مسکو موتور آنها تنظیم شده بود نه آسیا غربی بنابراین علم درون زا همین است باید خودرویی ایرانی و ملی بسازیم تا با اقلیم ایران هماهنگ باشد. البته ما شاهدیم که برخی اوقات برخی نقاط غلط فلسفی القاء می شود در اوایل انقلاب فردی رئیس فولاد مبارکه بود و مقاله ای تهیه کرد و حدود یک ساعت در تلویزیون صحبت کرد آن مقاله را غربی ها نوشته بودند و این آقا آن را روخوانی می کرد و معتقد بود حالا که ما فناوری از غرب می آوریم باید فرهنگ آنها را نیز بگیریم و خودمان را با آنها انطباق دهیم اما علم درون زا این را نمی گوید بلکه می گوید فناوری را بگیرید که با محیط فرهنگی ما سازگار باشد و این را تقی زاده و رفیق فراماسون خود اشتباه درک کرده بودند و مواردی از جمله کشف حجاب و تغییر پوشش و این موارد را بوجود آوردند.

ادامه دارد…
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات