«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور در نیویورک، از وی برای سفر به پاکستان دعوت و تصریح کرد به زودی وزیر نفت این کشور را برای پیگیری پروژه خط لوله صلح به ایران خواهد فرستاد.

به گزارش افکارنیوز ، نواز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محمد حسن روحانی رئیس جمهور ایران ملاقات کرد.

در این دیدار دو طرف درباره گسترش همکاری اقتصادی و تحولات منطقه ای به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در این جلسه با اشاره به اینکه کشورش به دنبال ایجاد روابط خوب و پایدار با کشورهای همسایه است، خواهان گسترش روابط اقتصادی با ایران شد.

شریف گسترش تروریسم را عامل نابودی اقتصاد پاکستان دانست و بر لزوم همکاری تمام کشورهای اسلامی از جمله ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

همچنین در این جلسه، نواز شریف و روحانی بر تکمیل هر چه زودتر پروژه خط لوله صلح تأکید کردند و نخست وزیر پاکستان نیز اعلام کرد که وزیر نفت این کشور را برای رایزنی بیشتر درباره تکمیل هر چه زودتر پروژه خط لوله صلح به تهران خواهد فرستاد.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را نیز به وی تبریک گفت.

روحانی نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه ایران به خوبی موقعیت منطقه را درک می کند افزود: پاکستان برای مبارزه با تروریسم فداکاری های زیادی انجام داده است و کسی نباید در این زمینه شک داشته باشد.

روحانی خاطر نشان کرد: ایران تلاش کرده در هر مشکلی پاکستان را همراهی کند و در آینده نیز این کشور را تنها نخواهد گذاشت.

در پایان این جلسه، نواز شریف از دکتر روحانی برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد که این دعوت از سوی رئیس جمهور ایران پذیرفته شد.

در این جلسه سناتور «محمد اسحاق دار» وزیر دارایی، «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر در امور بین الملل، «خواجه محمد آصف» وزیر انرژی و «مسعود خان» نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد که از اعضای هیئت اعزامی پاکستان به مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستند نواز شریف را همراهی کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات