بیشتر شبکه های تلویزیونی عربی و غربی سخنرانی روحانی را در اجلاس خلع سلاح هسته ای پوشش دادند.

به گزارش افکارنیوز ؛ دکتر حسن روحانی که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است، امروز در کنفرانس خلع سلاح حاضر شد و سخنرانی کرد. این نشست در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می شود.

شبکه اسکای نیوز عربی با قطع کردن برنامه های عادی خود، سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران را در اجلاس خلع سلاح هسته ای به طور زنده پوشش داد. این شبکه در خبری فوری اعلام کرد حسن روحانی در سخنان خود گفت ما نمی پذیریم که یک کشور در منطقه از سلاح هسته ای برخوردار باشد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اعلام کرد هیچ ملتی نباید سلاح های هسته ای در اختیار داشته باشد.

شبکه تلویزیونی یورونیوز فارسی سخنان آقای حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران را در اجلاس خلع سلاح هسته ای در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به طور زنده پخش کرد.

شبکه تلویزیونی العربیه با قطع برنامه های عادی خود به صورت مستقیم به نیویورک رفت و از ابتدا سخنرانی دکتر حسن روحانی را بازتاب داد و به صورت مکرر بخش هایی از سخنرانی وی را به صورت زیرنویس پخش کرد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

تلویزیون بی بی سی فارسی با تغییر برنامه های خود به مدت یک ربع به پخش کامل سخنان آقای روحانی در اجلاس خلع سلاح هسته ای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اقدام کرد.

شبکه تلویزیونی المنار سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران را در کنفرانس خلع سلاح هسته ای که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک ایراد شد به طور زنده پخش کرد. المنار در خبرهای فوری زیرنویس به نقل از روحانی اعلام کرد، نمی توان تصمیم گیری برای برچیدن تسلیحات هسته ای در جهان را به تاخیر انداخت.

شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی نیز بخش هایی از سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران را در نشست خلع سلاح سازمان ملل متحد زیرنویس کرد و به نقل از وی گزارش داد: روحانی اعلام کرد: سلاح های هسته ای همچنان «خطر بزرگ» در جهان به شمار می رود. اسرائیل تنها رژیمی است که معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا نکرده است. ما خواستار برچیده شدن سلاح های هسته ای در کشورهای دارنده آن هستیم. ما خواستار جهانی عاری از سلاح های هسته ای هستیم.

شبکه المیادین به نقل از حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران، در نشست خلع سلاح اعلام کرد: حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران، خواستار برگزاری کنفرانسی بین المللی برای خلع سلاح هسته ای در جهان شد. روحانی خواستار جهانی عاری از سلاح های هسته ای شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در خبری فوری اعلام کرد، حسن روحانی، رییس جمهور ایران، که در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل صحبت می کرد، تأکید کرد: همه کشورهای خاورمیانه (غرب آسیا و شمال آفریقا) باید تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گیرند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات