مذاکره ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ساعاتی پس از دیدار وزرای خارجه ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در وین برگزار می شود.

به گزارش افکارنیوز ، مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه در محل نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل و دیگر در وین برگزار می شود.

این دیدار که نخستین نشست بین ایران و آژانس پس از آغاز فعالیت دولت حسن روحانی است روز جمعه (۵ مهر، ۲۷ سپتامبر) در وین، پایتخت اتریش، برگزار خواهد شد.

رسانه های بین المللی ساعت برگزاری این مذاکرات را ۱۰ صبح روز جمعه اعلام کرده اند. ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این چندین دور مذاکره برگزار کرده اند.

دور جدید مذاکرات در حالی برگزار می شود که وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵ شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به اضافه آلمان تا ساعاتی دیگر در نیویورک دیدار خواهند کرد.

رضا نجفی، نماینده جدید ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، سرپرستی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران را بر عهده خواهد داشت.

آمریکا، اسرائیل و برخی از هم پیمانان آن ها، با طرح اتهام هایی تایید نشده مبنی بر امکان تلاش ایران برای پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته ای خود، تحریم هایی یک جانبه و غیرقانونی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده اند.

ایران ضمن رد این ادعاها، همواره تاکید کرده است به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن آوری هسته ای برای دستیابی به اهداف صلح آمیز برخوردار است.

افزون بر آن، آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون چندین بار از تاسیسات هسته ای ایران بازدید کرده است اما هیچ سند و نشانه ای مبنی بر انحراف برنامه هسته ای ایران از مقاصد صلح آمیز نیافته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات