وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همتای قطری گفت: آنچه در سوریه رخ می دهد یک تراژدی برای منطقه و جهان اسلام است و امیدواریم بتوانیم کمک کنیم تا این بحران از راه های مسالمت آمیز و گفت وگوهای سیاسی حل شود.

به گزارش افکارنیوز ، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر امروز (پنجشنبه) در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کردند.

ظریف در این دیدار با اشاره به سیاست های اصولی و خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حسن روابط با همسایگان، اهمیت روابط دوجانبه را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به توانمندی شرکت های عمرانی ایرانی مجهز به فناوری های پیشرفته که می توانند در طرح های توسعه ای قطر مشارکت کنند، همکاری های دو کشور از جمله در زمینه طرح های آب و برق را خاطرنشان ساخت.

وزیر امور خارجه قطر نیز تصریح کرد که ما خواستار همکاری و کار با ایران بوده و علاقه مندیم حرکت جدیدی را در روابط دو کشور آغاز کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد طرح های مشترک دو کشور از جمله در حوزه آب و برق با تماس و مذاکره بین مسئولان ذیربط دو کشور اجرایی شود.

در این دیدار همچنین مسائل منطقه خلیج فارس و اهمیت امنیت، ثبات و پیشرفت این منطقه، دیگر تحولات جاری در منطقه به ویژه مسئله مقاومت در قبال جنایات صهیونیست ها و بحران سوریه از محورهای مذاکرات دو وزیر بود و طرفین مواضع خود را تشریح کردند.

ظریف در این ارتباط مسئله امنیت، ثبات و رفاه را مهم خواند و همکاری کشورهای منطقه را برای حصول آن ضروری دانست.

وی در ارتباط با بحران سوریه گفت: آنچه در سوریه رخ می دهد یک تراژدی برای منطقه و جهان اسلام است و امیدواریم بتوانیم کمک کنیم تا این بحران از راه های مسالمت آمیز و گفت وگوهای سیاسی حل شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات