نماینده مردم تهران در مجلس به بیان مهمترین مطالبات مردم ایران از دولت آمریکا پرداخت و گفت: آنها باید در اولین گام اعتماد مردم ایران را جلب و دارایی های ملت را که در این ۳۴ سال بلوکه شده، آزاد کنند.

به گزارش افکارنیوز، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه مردم از آمریکا در قبال نرمش قهرمانه و حسن نیتی که ایران از خود نشان داده است، گفت: اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد به دنبال براندازی نظام اسلامی نیست، وی باید در قبال این موضع گیری خود توضیح بیشتری بدهد، چراکه از اول انقلاب تا به امروز دولت آمریکا از ضد انقلاب حمایت کرده است و حتی کودتای ۲۸ مرداد از سوی آنها طراحی شده بود. این نشان می دهد آمریکایی ها همواره مقابل ملت ایران ایستاده اند.

وی خاطرنشان کرد: ما حمایت های آمریکا از صدام حسین را فراموش نکرده ایم، در آن دوران با تمام قوا علیه ایران فعالیت کردند. بنابراین باید به ملت ایران تضمین دهندکه دیگر علیه نظام اسلامی تلاش نمی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از مطالبات ما از آمریکا عدم دخالت در امور داخلی کشورمان است، افزود: آنها باید این اطمینان را بدهند که در امور داخلی ایران دخالتی نخواهند داشت. همچنین باید تروریست ها را در لیست سیاه قرار دهند. منافقین پس از پیروزی انقلاب شانزده هزار نفر از ملت به همراه تنی چند از مسئولان بلند پایه کشور را به شهادت رساند.

سلیمانی در ادامه تحریم های آمریکا علیه ایران را ظالمانه و غیرقانونی عنوان کرد و با بیان اینکه مطالبه دیگر از دولتمردان آمریکا لغو تحریم ها است، اظهارداشت: عواملی که برشمرده شد از مهمترین مطالبات ما از آمریکا است. آنها باید در اولین گام اعتماد مردم ایران را جلب و دارایی های ملت را که در این ۳۴ سال بلوکه شده، آزاد کنند.

" تحریم های آمریکا بیش از اینکه علیه دولت باشد، علیه مردم ایران است. به همین جهت اگر این گام های ذکر شده را بردارند، اعتقادشان را به حل مسائل فی مابین ایران و آمریکا نشان می دهند. "

وی با بیان اینکه باید مراقب آمریکایی ها باشیم، در خصوص گفت وگوی تلفنی اوباما با روحانی تاکیدکرد: باید حواسمان جمع باشد که این گفت وگوها بازی نباشد. در چند سال اخیر هم اوباما گفته بود دستم را برای همکاری با ملت ایران دراز می کنم، اما مشخص شد که آن دست چدنی است. آمریکا باید در عمل نه در شعار مطالبات به حق مردم ایران را برآورده کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات