سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان پس از بازگشت از نیویورک، در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور می یابد و درباره سفر خود توضیح می دهد.

گزارش افکارنیوز، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به سفر هیئت ایرانی و همچنین رئیس جمهور کشورمان به نیویورک گفت: این سفر دستاوردهای بسیاری داشته و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصمیم دارد دستاوردهای این سفر را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی دستاوردهای این سفر نیازمند گزارش" محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان است، از این رو باید منتظر بازگشت وی از نیویورک باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: اگر وزیر امور خارجه کشورمان تا سه شنبه جاری به ایران بازنگردد، هفته آینده در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی در این کمیسیون حضور می یابد تا درباره سفر به نیویورک به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح دهد.

گفتنی است؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بامداد روز چهارشنبه (۲۷ شهریور) در رأس هیئتی به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل راهی آمریکا شد.

در این سفر سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا و امیرحسین زمانی نیا، ظریف را همراهی می کنند.

ظریف در این سفر با وزرای امور خارجه یونان، هلند، اسلواکی، کرواسی، استرالیا، ایتالیا و سوئیس و… دیدار و گفت وگو کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات