نایب رییس مجلس در بازدید از بیمارستان تخصصی شفا یحیائیان، بر لزوم حمایت مالی جهت خرید تجهیزات و دستگاه های ضروری بیمارستان و همچنین حمایت معنوی به منظور گسترش و توسعه چنین بیمارستان هایی جهت خدمت به بیماران تأکید کرد.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از بیمارستان تخصصی شفا یحیائیان بر لزوم حمایت مالی جهت خرید تجهیزات و دستگاه های ضروری بیمارستان و همچنین حمایت معنوی به منظور گسترش و توسعه چنین بیمارستان هایی جهت خدمت به بیماران، به خصوص قشر کم درآمد جامعه تاکید کرد.

وی در خصوص لزوم حمایت دولت از بیمارستان شفا یحیائیان، افزود: مرکز تحقیقات این بیمارستان که تازه راه اندازی شده است باید مورد توجه مسئولان قرار گرفته و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تجهیزات مورد نیاز بخش های مختلف جهت رسیدگی بهتر و بیشتر به بیماران مهیا شود.

در ابتدای این دیدار داوود جعفری رییس بیمارستان و مسئول بخش آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص مشخصات این بیمارستان، گفت: شفا یحیائیان اولین بیمارستان ارتوپدی در کشور است که توسط خیرین اداره می شود.

وی افزود: این بیمارستان در بخش فوق تخصصی هم در چهار رشته ستون فقرات، دست، زانو و تومورهای استخوانی فعالیت دارد و هدف ما این است که اساتید این رشته ها را به شهرستان ها اعزام کنیم.

رییس بیمارستان شفا یحاییان با اشاره به اهمیت نقش آموزش تاکید کرد: بیمارستان شفا یحیائیان از سال ۱۳۵۲ بخش آموزشی آن فعال شده و سعی کرده ایم که به مروز زمان به این حوزه بهای ویژه داده و آن را قوی تر کنیم. این بیمارستان اکنون بزرگترین مرکز آموزشی در حوزه ارتوپدی است.

جعفری گفت: با وجود متخصصان ارتوپدی در این بیمارستان دیگر بیماری برای عمل جراحی به خارج از کشور که هزینه بسیار بالایی به همراه دارد اعزام نمی شود و همه در همین مکان تحت عمل جراحی قرار می گیرند.

وی در انتها از نایب رییس مجلس خواستار توجه دولت و مجلس به تعرفه های پزشکی و تجدیدنظر در تعیین تعرفه ها برای جلوگیری از آسیب بیشتر به بیمارستان ها شد.

مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی شفا یحیائیان در سال ۱۳۳۷ در زمینی به مساحت ۷۱۰۰ متر و زیربنای ۱۱ هزار مترمربع توسط مرحوم زیور یحیائیان اهداء شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات