نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با بی بی سی فارسی در بخشی از صحبت های خود به فارسی سخن گفت و مدعی شد ساده لوح نیست.

به گزارش افکارنیوز ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه «بی بی سی فارسی» بار دیگر با اتهام زنی به ایران، تلاش کرد با به کارگیری عبارات فارسی با موج تبلیغاتی مثبتی که بعد از سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل به راه افتاد، مقابله کند.

وی در بخشی از این مصاحبه با بیان اینکه از اقدامات واقعی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران استقبال می کند، در اظهاراتی که عباراتی فارسی نیز در آن بود، گفت: من از مصالحه واقعی و تلاشی حقیقی برای متوقف کردن برنامه هسته ای استقبال می کنم. نه اقداماتی ساختگی، نه «حرف پوچ» . ما «ساده لوح» نیستیم.

دانلود فیلم

نتانیاهو با اشاره به کتاب خاطرات «حسن روحانی» گفت این کتاب را مطالعه کرده است. به گفته وی در این کتاب اشاره شده است که ایران همزمان با مذاکره با اروپایی ها سایت هسته ای نطنز را تکمیل کرده است. وی افزود اگر قرار باشد اکنون نیز چنین روندی پیگیری شود، اسرائیل با آن همراه نخواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل نیز در اظهاراتی سراسر غیردیپلماتیک و توهین آمیز، مقامات ایرانی را به فریبکاری متهم کرد و گفت رئیس جمهور جدید ایران «گرگی در لباس میش» است.

وی دو روز قبل هم در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» گفت از راهکار دیپلماتیک برای توقف برنامه هسته ای ایران حمایت می کند. منظور وی از راهکار دیپلماتیک چهار شرطی که او پیش از این تعیین کرده است، یعنی توقف کامل غنی سازی، خروج اورانیوم غنی شده از ایران، توقف فعالیت سایت فردو و توقف ساخت نیروگاه آب سنگین اراک.

نتانیاهو که به شدت از اثرگذاری مواضع اخیر مقامات ایرانی هراسان به نظر می رسد، سفر خود به آمریکا را یک روز بیش از برنامه اعلام شده تمدید کرد تا بتواند با رسانه های بیشتری در مورد ایران صحبت کند. وی پیش از سفر به آمریکا هم گفته بود قصد دارد حقایق اظهارات ایرانی ها را افشا کند. با این حال اظهارات وی در این سفر بیش از هر چیز در رسانه ها بازخورد منفی داشت، تا جایی که خود وی نیز به این موضوع اذعان کرد و مدعی شد رسانه های آمریکایی قصد دارند او را جنگ طلب نمایش دهند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات