هیات پارلمانی جمهوری اسلامی به منظور شرکت در یکصد و بیست و نهمین اجلاس مجمع بین المجالس جهانی (IPU) عازم ژنو شد.

به گزارش افکارنیوز، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در یکصد و بیست و نهمین اجلاس مجمع بین المجالس جهانی (IPU) که طی روزهای ۱۵ لغایت ۱۷ مهرماه ۹۲ در ژنو سوئیس برگزار می شود، به این کشور عزیمت کرد.

در اجلاس پاییزه در ژنو در سه موضوع" نقش و مشارکت پارلمان ها در حرکت به سمت یک جهان عادی از سلاح های هسته ای است" (کمیته صلح و امنیت بین المللی) ، " حرکت به سمت توسعه مقاوم در برابر مخاطرات با در نظرداشت به روندهای جغرافیایی و محدودیت های طبیعی" (کمیته توسعه پایدار، مالیه و تجارت) " نقش پارلمانها در دفاع از حقوق کودکان به ویژه کودکان مهاجر بدون همراه و ممانعت از سوء استفاده و استثمار آنها در مناقشات" (در کمیته دموکراسی و حقوق بشر) مورد بحث و بررسی نمایندگان مجالس بیش از ۱۲۰ کشور جهان قرار خواهد گرفت.

در اجلاس ژنو همچنین چند میزگرد تخصصی در ارتباط با موضوعاتی همچون کودکان آواره، ارتقاء تعهدات بین المللی در دفاع از حقوق گروه های آسیب پذیر، معاهدات تجارت سلاح و همچنین اجرای قطعنامه عدم تکثیر سلاحهای کشتار جمعی برگزار خواهد شد.

یک ماده اضطراری نیز که مربوط به یک رویداد مهم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روز جهان باشد پس از تصویب در دستور کار این اجلاس قرار خواهد گرفت.

با توجه به ارتباط تنگاتنگ اتحادیه بین المجالس جمهوری اسلامی در مجمع مزبور از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

گروه جمهوری اسلامی همچنین در چندین نشست جغرافیایی و منطقه ای اعم از آسیا- اقیانوسیه، اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، مجمع مجالس آسیایی شرکت خواهد نمود.

اعضای هیات اعزامی به اتحادیه بین المجالس ژنو را ایرج ندیمی (رئیس شورای بین المجالس) ، علیرضا سلیمی، محمدمهدی برومندی، مرتضی آقاتهرانی و خانم فاطمه آلیا تشکل می دهند.

همچنین کاظم جلالی عضو کمیته حقوق بشر نمایندگان مجالس اتحادیه بین المجالس و حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس و مدیرکل بین المللی مجلس شورای اسلامی عضو مجمع دبیران کل مجالس این اتحادیه در نشست های مختص خود شرکت خواهند کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات