خواننده ای که اصلا اهل سیاست نیست:

هنگامی که در سال ۸۸ علیرضا افتخاری محمود احمدی نژاد را در آغوش گرفت و چنان محکم فشرد که آه از نهاد رییس جمهور برآمد کسی تصورش را هم نمی کرد که دختر همین هنرمند در زمان غروب دولت احمدی نژاد پیغام بدهد که در آن روز پدرم در وضعیتی ناگزیر گرفتار آمده بوده و درواقع از او سوء استفاده شده!

گروه سیاسی – زمانی بود که هنرمندان باید خود را از سیاست بازی های سیاست پیشگان دور نگه می داشتند و به اصطلاح دامن پاک هنر به سیاست نمی آلودند اما اینک با مشاهده حرکات سیاستمدارانه بعضی از هنرمندان و ورزشکاران ظاهراً باید به سیاستمداران هشدار داد که مراقب باشند در دامن سیاست بازی های این افراد نیفتند.

به گزارش افکارنیوز ؛ هنگامی که در سال ۸۸ علیرضا افتخاری محمود احمدی نژاد را در آغوش گرفت و چنان محکم فشرد که آه از نهاد رییس جمهور برآمد کسی تصورش را هم نمی کرد که دختر همین هنرمند در زمان غروب دولت احمدی نژاد پیغام بدهد که در آن روز پدرم در وضعیتی ناگزیر گرفتار آمده بوده و درواقع از او سوء استفاده شده!

دختر علیرضا افتخاری پس از ۸ سال همکاری صمیمانه استاد! با رییس جمهور وقت و هنگامی که دیگر مسجل شده بود دوران احمدی نژاد به پایان رسیده در نامه ای به عزت الله انتظامی نوشت: «استاد؛ پدر من – علیرضا افتخاری – هم فریب این بازی ها را خورد و ندانسته در مراسمی شرکت کرد که از پیش طراحی شده بود. زمانی پدرم متوجه شد که دیگر دیر شده بود… پدر من از سر سادگی نتوانست دفاعیه ای بنویسید. اصلا مگر می شد که از خود دفاع کند؛ وقتی که همه شروع به هجمه کرده بودند و ما تنها بودیم. مردم عزیر ما حالا بهتر می دانند چهار سال پیش شرکت پدرم در مراسم شهدای خبرنگار و رویارویی با آن مرد سیاسی! از قبل طراحی شده بود. »

همه این ها در حالی است که در همان روزهای اوج احمدی نژاد علیرضا افتخاری پس از شرکت در مراسم روز خبرنگار و در آغوش کشیدن رییس جمهور از اقدام خود قاطعانه دفاع کرد چرا که هنوز رییس جمهور روزهای زیادی را باید در پاستور سپری می کرد لاجرم جانب احتیاط را باید نگاه داشت آن روز ها احمدی نژاد آن مرد سیاسی نبود رییس جمهور ملت ایران بود و از همین رو افتخاری در پاسخ به منتقدانش نوشت:

«هر کس هر نیتی می خواهد داشته باشد، داشته باشد. من وقتی با رییس جمهورمان رو به رو می شوم، باید چه واکنشی نشان دهم، باید احترام بگذارم. ادبم را به جا بیاورم. من که دنبال سیاست نیستم… یک سری می گویند نباید این کار را می کردی. آن ها نمی فه مند. من این را روی حساب این می گذارم که خیلی ها داغ اند و نمی دانند. وقتی من در همایش صدا و سیما دعوت دارم و روز خبرنگار است، باید ادب به جا بیاورم و از شخص اول که آنجا نشسته تا هزارمین نفر باید به همه عرض ادب کرد. »

به هر حال دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد به پایان رسید و علیرضا افتخاری که اتفاقاً به گفته خودش اصلاً اهل سیاست نیست! باید به طریقی دل دولتمردان جدید را هم به دست می آورد چرا که خود به خوبی می دانست تنها با نوشتن یک نامه از سوی دخترش به عزت الله انتظامی و یک نامه عجیب از سوی خودش به محمدرضا شجریان «بیا همایون هم باشیم! » نمی توان به این راحتی ها از گذشته جدا شد و به آینده پیوست از همین رو خبر دیگری درباره این هنرمند به دور از سیاست منتشر شد که تعجب همگان را برانگیخت.
علیرضا افتخاری قطعه تازه اش با نام «گل نسرین» را به نسرین ستوده زندانی امنیتی که چند هفته گذشته با عفو آزاد شد تقدیم کرده است!

افتخاری که چرخش ۱۸۰ درجه ای اش حتی تحلیلگران سیاسی را هم متحیر کرده درباره این خبر به روزنامه بهار گفته است: «من نمی خواهم در این باره حرفی بزنم، شاید خودنمایی به نظر بیاید؛ اما به هرحال انگیزه ای که من از اجرای این قطعه داشته ام در خود آن مستتر است. فکر کردم که خواندن این قطعه می تواند به روحیه ایشان کمک بسیاری کند. از آن طرف بر این اعتقادم که هنرمندان باید در مسائل اجتماعی شرکت کرده و واکنش مناسبی داشته باشند؛ اما بهتر است که این واکنش از روی عطوفت و مودت و مهربانی باشد. »

و در کمال تعجب و عصبانیت کسانی که ساده دلانه افتخاری را تا دیروز از خود می دانستند ادامه داده: «دلم نمی خواهد چندان درباره این قطعه صحبت کنم، چون این کار را از عمق وجودم برای زنی خوانده ام که روحیه اش را در این سال ها ستوده ام. »
البته این چرخش تنها در موضع گیری های سیاسی وی دیده نمی شود، افتخاری که با خوانندگی در آلبوم رازو نیاز به آهنگسازی حسین علیزاده به شهرت رسید پس از آنکه دریافت موسیقی سنتی ایرانی چندان هم درآمد زا نیست در اقدامی نادر روی به موسیقی پاپ آورد و از این لحاظ نیز شاید یکی از شگفت انگیز ترین هنرمندان این سرزمین باشد.

چرا که خوانندگان موسیقی سنتی (ملی ایران) و یا خوانندگان موسیقی پاپ ممکن است به عنوان یک تجربه و یا اثری تلفیقی دست به چنین اقداماتی هم بزنند اما علیرضا افتخاری شاید تنها خواننده ای بود که وقتی دید موسیقی پاپ بیشتر از سنتی می فروشد و به اصطلاح بازارش گرم تر است کلاً ترک عادت کرد و صنف قدیم خود را به یاران جدید فروخت و شد خواننده پاپ! که البته هر چه خواند کمتر مورد استقبال قرار گرفت و این اواخر هم کارش به جایی رسید که به عنوان خواننده مجالس سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی هنرآفرینی کند!

اینجاست که باید از جناب افتخاری پرسید باد از کدام سمت می وزد؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    تا اونجا که ما میدونیم این شجریانه که هر روز به یه شکل ویه رنگه، یه روز ربنا میخونه یه روز برعلیه اسلام حرف میزنه یه روز انقلابیه یه روز ضد انقلاب، افتخاری از ابتدای کار تا الان یه دین ویه آیین داشته ورنگ عوض نکرده

نظرات