عضو جبهه پایداری ضمن بیان جزئیات طرح جدید کمیته آموزشی این جبهه گفت: بر خلاف نگاه برخی از افراد که فکر می کنند، پایداری فصلی عمل می کند، هدف اصلی ما کار فرهنگی به منظور نیروسازی برای انقلاب است.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به تهیه طرحی در کمیته آموزشی این جبهه با همکاری حجت الاسلام نبویان اظهار داشت: عنوان طرحی که کمیته آموزش تهیه کرده «آموزش معارف دینی، فرهنگی و سیاسیِ گفتمان امام و رهبری» است.

روانبخش با بیان اینکه جبهه پایداری هدف اصلی خود را انجام کارهای فرهنگی و کادرسازی برای انقلاب اسلامی و تربیت نیرو در تراز انقلاب می داند، تصریح کرد: آیت الله مصباح طی سال های طولانی انقلاب این کار را برای نظام انجام داده اند، از این رو تجربه های گران سنگ قبل و بعد از انقلاب از اهمیت زیربنایی کار فرهنگی حکایت دارد.

مسئول کمیته آموزش جبهه پایداری تاکید کرد: جبهه پایداری بر خلاف نگاه برخی از افراد که فکر می کنند، این جبهه فصلی بوده و فقط در زمان انتخابات فعال می شود اینگونه نیست؛ بلکه هدف اصلی خود را کار فرهنگی به منظور نیروسازی برای انقلاب می داند.

وی بر همین اساس به آماده شدن طرحی آموزشی که به نوعی الهام گرفته از طرح ولایت است و مخاطبان خود را در دو سطح تعریف می کند، اشاره کرد و افزود: تمام نیروهایی که در کل کشور مایل هستند در این طرح شرکت کنند می توانند از این طرح بهره ببرند و اصل کار ما نیز به صورت غیرحضوری و مجازی است.

روانبخش با بیان اینکه ممکن است در تهران و یا استان های همجوار امکان برگزاری حضوری کلاس ها نیز فراهم باشد، خاطرنشان کرد: ما در دو سطح نخبگانی و عمومی به این مباحث ورود داریم؛ سطح اول نخبگان فکری و فرهنگی شامل اساتید حوزه و دانشگاه، فرهنگیان، مبلغان حوزوی، ائمه جماعات و پزشکان هستند و سطح دوم نیز عموم جوانان انقلابی و دانشجویان و فعالان هیئات مذهبی محسوب می شوند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به تقسیم بندی دروس این طرح به بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در قالب ۶۸،۴۰ و ۲۴ درس تصریح کرد: مباحث معرفتی که در این کلاس ها مطرح می شود شامل خداشناسی فلسفی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق، مدرنیته، جریان شناسی تاریخی صدر اسلام و مشروطه، فرقه شناسی، عرفان شناسی، ریشه های اعتقادی سیاسی فتنه های ۷۶ تا کنون، مدیریت فرهنگی و تحکیم خانواده است که امیدواریم این طرح تا دو ماه آینده اجرایی شود.

روانبخش در ادامه این گفت وگو درباره معرفی جانشین آیت الله خوشوقت از سوی شورای فقها گفت: شورای مرکزی پیشنهادات خود را مطرح کرده اما شورای فقها هنوز جوابی در این زمینه نداده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات