رییس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری با آسیب شناسی عملکرد این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: ۳۲ مورد اشکال و ۱۸ مورد پیشنهاد در مورد عملکرد جبهه حاصل شده است.

به گزارش افکارنیوز ، محسن کوهکن در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اولین جلسه شورای مرکزی به این نتیجه رسیدیم گرچه رای مردم برای نظام، میمون و مبارک است اما باید تحلیل واقع بینانه ای مبنی بر اطلاعات درست نسبت به انتخابات داشت.

وی ادامه داد: قطعا اوج فعالیت هر تشکل سیاسی در انتخابات ظهور و بروز پیدا می کند به همین دلیل باید تحلیلی از نتیجه انتخابات داشت. اگر این موضوع تا انتخابات بعدی رها شود، بدان معناست که آن تشکل تنها شعار سیاسی می دهد. براین اساس باید تشکلی سیاسی با برنامه ریزی و تحلیل درست بتواند گام های محکمی برای آینده بردارد.

رییس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: بر این اساس بعد از تحلیل در چندین جلسه قرار شد جلساتی مدون و حتی خارج و داخل تهران برگزار شود تا دوستان در وقتی کافی نکات مثبت و منفی عملکرد جبهه پیروان در انتخابات را بررسی کرده و براساس آن برنامه ریزی داشته باشند.

کوهکن ادامه داد: از مجموع فرمایشات اعضای تشکل های عضو جبهه ۳۲ مورد اشکال و نقطه ضعف و ۱۸ مورد پیبشنهاد در مورد عملکرد جبهه در انتخابات مطرح شد. یعنی در مجموع نکات بحث ها جمع بندی به ۳۲ مورد اشکال و ۱۸ مورد پیشنهاد ختم شد.

وی با بیان این که «برخی از این اشکالات، اشکالات در سطح ملی و برخی دیگر در سطح استانی و منطقه ای است» گفت: یکی از این اشکالات این بود که اعضای جبهه بر این اعتقادند که اساسا در مراودات و لابی ها این جبهه اهل سهم دادن تا سهم گرفتن است و به راحتی از این موضوع رد می شود. به قول یکی از دوستان همچون حکایت مادری است که برای سالم ماندن فرزندش مادری خود را کتمان می کند.

رییس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری در عین حال گفت: در مقابل، نظر برخی دیگر بر این بود که اگر واقعا شعار جبهه پیروان اصولگرایی است باید برای به هم نخوردن این وحدت تلاش کنند. به عنوان نمونه می توان به روند انتخابات شوراهای تهران اشاره کرد.

کوهکن افزود: در انتخابات شوراها چند نفری انتخاب شدند تا آنها به عنوان لیست واحد اصولگرایان در انتخابات معرفی شوند. اما متاسفانه برخی دوستان به خاطر برخی القائات به نوعی راه نمی دادند و فکر می کردند که اگر تنها و بدون پشتوانه و همفکری اصولگرایان وارد شوند می توانند رای لازم را کسب کنند. رویکردی که نتیجه نهایی آن را همه دیدیم.

وی ادامه داد: در این شرایط تلاش ما بر این بود که حداقل یک جلسه مشترک بین تمامی اصولگرایان برگزار شود تا گوشزد شود که اگر همه با هم نباشیم چه اتفاقی رخ می دهد و همین دوستان اصولگرا در نهایت به زحمت می افتند. حتی چند نفری همچون آقای باهنر و بادامچیان دور هم جمع شدند و حتی به این نتیجه رسیدند که لیستی جدا ندهند تا این وحدت خدشه دار نشود. طبیعتا توجه به تمام این موارد تجربه ای است که باید از آن در آینده استفاده کرد.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به تشریح برخی ایرادات دیگر مطرح شده برای رویکرد این جبهه در انتخابات پرداخت و گفت: یکی دیگر از این ایرادات آن بود که طبق نظر اعضای جبهه این تشکل عموما در تصمیمات منطقه ای و استانی موفق است که نمونه آن موفقیت در انتخابات مجلس نهم است.

کوهکن خاطرنشان کرد: مجلس نهم مجلسی اصولگراست که در آن اقلیت کمی از اصولگرایانی وجود دارند که عملکردشان غیر از سلایق ماست. رویه آنها در انتخاب روسای کمیسیون ها، مجامع و هیات رییسه مشخص شده است. جدای از این ها می توان گفت که مجموعه مجلس نهم، مجلسی معتدل است که حد اعتدال را نگه داشته اند در واقع قبل از آن که آقای روحانی بحث اعتدال را در جامعه مطرح کند مردم با انتخابات مجلس نهم تصمیمات اعتدال گرایی را تجربه کردند.

وی ادامه داد: اعضای جبهه پیروان بر این اعتقادند که این جبهه در تصمیمات منطقه ای، شهرستانی و استانی نسبت به تصمیمات کلان موفق تر است که نمونه آن را انتخابات ریاست جمهوری عنوان می کند.

رییس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که «به انتخابات ریاست جمهوری می توان از سطوح مختلف نگاه کرد» افزود: یک نگاه این است که جبهه پیروان در رقابت های انتخاباتی کاندیدایی نداشت و در نهایت از آقای ولایتی حمایت کرد که ایشان نیز نفر چندم انتخابات شدند. با همین نگاه می توان گفت که جبهه پیروان در انتخابات شکست خورد.

وی افزود: روی دیگر سکه این است که بدانیم همواره تکثر برای جریان اصولگرایی در انتخابات سمی مهلک است. حال با این فرض باید بررسی کرد که عملکرد شورای مرکزی جبهه پیروان چگونه بوده است.

کوهکن با تاکید بر این که «در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان با یک استراتژی حرکت کردند» گفت: در ابتدا اعضای جبهه به هفت، هشت گزینه رسیدند و بعد در فرآیندی سه نفر را به عنوان گزینه نهایی معرفی کردند. بعد از آن دو نفر خارج از مجموعه جبهه پیروان اضافه شد و جبهه پیروان جریانی ۲+۳ یا همان پنج نفر را برای ورود به انتخابات مدیریت کرد، که جا دارد از آقای باهنر برای نگاه واقع بینانه شان در این روند تشکر کنم.

رییس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: قرار شد از بین این پنج نفر کسی که بیشترین اقبال را طبق نظرسنجی دارد وارد عرصه رقابت انتخاباتی شود. سه نفر از این افراد داوطلب نشدند و به نحوی عاقلانه هزینه ای به تشکل ها و جریان اصولگرا وارد نکردند. بقیه نیز به دلیل توصیه روحانیت و خرد جمعی در انتخابات ورود پیدا نکردند در این شرایط با کسانی روبرو بودیم که به دلیل تحلیل فردی بدون توجه به خرد جمعی وارد عرصه شدند. با این تعبیر نباید از کار جبهه در انتخابات به شکست تعبیر کرد.

وی در جمع بندی گفت: در گام اول جبهه پیروان با استراتژی وارد عرصه انتخابات شد و در گام دوم تعداد گزینه ها را به حداقل رساند و همان افراد نیز با خرد جمعی در صحنه ورود پیدا نکردند.

کوهکن در مورد دلیل حمایت این جبهه از ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: نظر جبهه بر این است که اگر در انتخابات یک تشکل یا مجموعه ای از تشکل های سیاسی فعال نباشد، این را باید برای خود به عنوان یک شکست تلقی کند. رویکردی که با ماهیت و بحث وجودی تشکل سیاسی سازگاری ندارد.

رییس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که «۳۲ مورد ایراد به جبهه پیروان برمی گردد» گفت: بخشی از این ایرادات ساختاری به بیرون جبهه و بخشی از آن به دورن جبهه برمی گردد.

وی افزود: بر همین اساس ما در هفته دو جلسه برای بررسی و راهکارهای برطرف شدن این ایرادات برگزار می کنیم. پیش بینی ما این است که در آینده ای نزدیک بتوانیم این ایرادات را با تعیین راهکار هایی جمع بندی کرده و البته از نظرات استانی نیز بهره گیریم تا در نهایت مانیفستی برای فعالیت های آینده جبهه تعیین شود.

کوهکن با تاکید بر این که «اعضای تشکل های سیاسی باید نگاه و تحلیل واقع بینانه و درستی نسبت به مسائل کشور داشته باشند» گفت: همیشه در کشور در ماه های ابتدایی یک دولت و به تعبیری ماه عسل دولت ها یک نگاه وجود دارد و در ماه های پایانی نگاهی دیگر. در این بین تشکل های سیاسی نباید نظرهای توام با عواطف و حمایت بی چون و چرا داشته و یا در روزهای آخر دولت رویه دیگری را اتخاذ کنند.

رییس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان گفت: ما امروز موضع صریح و روشن خود در مورد دولت در تمامی موارد همچون انتصابات را در بیانیه ای اعلام خواهیم کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات