یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران اعلام کرد: در صورتی که گروه ۱+۵ در سطح وزیران در اجلاس ژنو حاضر نشوند وزیر امور خارجه ایران تنها در نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و ۱+۵ حضور خواهد داشت و ادامه مذاکرات با حضور معاونین برگزار خواهد شد.

به گزارش افکارنیوز ، یک منبع نزدیک به هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات ژنو درباره ترکیب هیأت های دو طرف در این دور از مذاکرات، گفت: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و ۱+۵ در روز سه شنبه به عنوان رئیس هیئت ایران حضور خواهد داشت.

وی افزود: مذاکرات از دور دوم یعنی پس از افتتاحیه بدون حضور وزیر امور خارجه کشورمان و با حضور معاونین ادامه خواهد داشت و در غیاب وزیر امور خارجه، عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه به عنوان مذاکره کننده ارشد ایران به همراه سایر اعضای هیئت ایران مذاکرات را ادامه خواهند داد.

این در حالی است که کماکان ایران در سطح عالی یعنی وزیر امور خارجه در مذاکرات ژنو شرکت دارد و مسئول هیئت ایرانی وزیر امور خارجه است.

این منبع آگاه همچنین افزود: ترکیب هیأت ایرانی در مذاکرات ژنو ؛ محمد جواد ظریف، عباس عراقچی معاون بین الملل وزیر امور خارجه، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و امور بین الملل وزارت امور خارجه، امیری مدیر کل پادمان وزارت امور خارجه و احتمالا بهروز کمالوندی، معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه هیأت طرف مقابل نسبت به مذاکرات آلماتی تغییری نکرده است، اظهار داشت: تنها نماینده چین تغییر کرده است.

به گفته این منبع آگاه، به غیر از کاترین اشتون و معاون وی اشمید در این نشست، وندی شرمن از آمریکا، سرگی ریابکوف از روسیه، سایمون گس از انگلیس، ژاک او دیبر از فرانسه، هانس دیتر لوکاس از آلمان حضور خواهند داشت.

مذاکرات ایران و ۱+۵ روز سه شنبه در ژنو آغاز خواهد شد. وزیر امور خارجه کشورمان به همراه تیم مذاکره کننده روز دوشنبه عازم سوئیس خواهد شد. ظریف دوشنبه شب در ضیافت شام با کاترین اشتون حضور پیدا خواهد کرد.

مذاکرات ایران و ۱+۵ دومین دور از این مذاکرات در دولت یازدهم است. پیش از این دور اول مذاکرات در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویوزک با حضور وزرای امور خارجه کشورها برگزار شد. ظریف در حاشیه نشست قبلی با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات کرد.

این در حالی است که مقرر است در دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو جمهوری اسلامی ایران طرح جدیدی به صورت مکتوب به طرف مقابل ارائه دهد که متشمل بر سه بخش است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات