امام جمعه موقت تهران گفت: سیاست رهبری وحدت و تقویت دولت هاست.

به گزارش افکارنیوز، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه شنبه در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله سید جواد مدرسی یکی از مفاخر استان یزد در مسجد بازار یزد اظهار داشت: به دنبال این منش و دغدغه رهبری، مردم، مسئولان و احزاب مختلف نیز باید دولت را همراهی کرده و او را در حل مشکلات کشور یاری دهند.

وی افزود: معتقدیم، موفقیت دولت، موفقیت نظام است به همین دلیل اقداماتی که از سوی دولت برای گره گشایی از امور مردم انجام می شود، باید مورد حمایت همگان قرار گیرد.

خاتمی تاکید کرد: در چنین شرایط حساسی، چوب گذاشتن لای چرخ دولت، به نفع هیچ جریانی نخواهد بود و آنچه اکنون و آینده کشور را می سازد، وحدت و همدلی است که این وحدت و همدلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم نیز، اعتدال را بیش از هر چیز خواهانیم و معتقدیم اگر اعتدال واقعی در عمل دولتمردان باشد، مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع می شود.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دولت در کنار اعتدال گرایی خویش باید به این مسئله نیز توجه داشته باشد که کسانی که مردم را در مقاطع مختلف دچار مشکل کردند و امنیت کشور را خدشه دار کردند، نباید اکنون به کار گرفته شوند.

وی تصریح کرد: برخی افراد که اکنون در اطراف دولتمردان جمع شده اند، در فتنه ۸۸ دست داشته اند و به هر طریق حال یا سیاهی لشکر یا معرکه گردان، حضور داشتند و اکنون دولت نباید از آنها استفاده کنند زیرا معتقدیم این افراد به درد اداره کشور نمی خورند.

خاتمی خاطرنشان کرد: این افراد در آن برهه از زمان هر اقدامی که توانستند انجام دادند و اکنون نباید با سفارش و لابی وارد بدنه دولت شوند.

وی تصریح کرد: از دولت اعتدال گرا انتظار این است که افرادی را به کار گیرد اعتدال گرای واقعی، پیرو خط امام و رهبری و دلسوز مردم باشند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: چراغ راه ما در همه مسیرها به ویژه مسیر سیاست، ولایت است و تنها در این صورت است که رستگار و از نتیجه کار راضی خواهیم بود چنان که این مورد قبلا نیز بارها به اثبات رسیده است.

خاتمی افزود: پرچم ها و گروه های مختلفی در طول این سال ها در ایران اسلامی افراشته شدند اما هر پرچم یا هر حزب و گروهی که اعلام موجودیت کرد، نباید به سمت آن رفت بلکه ابتدا باید حق بودن یا نبودن آن را بررسی کرد چنان که بسیاری از احزاب و گروه ها و تشکل ها، به بیراهه رفته اند و در تله دشمن گرفتار شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سید جواد مدرسی تاکید کرد: ایشان چراغ راهی برای مردم یزد و یکی از مفاخر این استان بودند.

خاتمی یادآور شد: امثال آیت الله مدرسی، رونق بخش حوزه های علمیه بودند و مردمی را که تشنه معارف اسلامی و علوم دینی بودند را سیراب کردند.

در این مراسم نوحه خوانی و سینه زنی به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) و سالگرد درگذشت آیت الله سیدجواد مدرسی در مسجد بیاق بازار خان برگزار شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات