نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برگزاری مذاکرات ایران و ۱+۵ در سطح وزرای خارجه به تسریع روند پیشرفت مذاکرات کمک می کند ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات هفته جاری به گونه ای برنامه ریزی شود که مذاکرات بعدی با حضور وزرای خارجه برگزار شود.

به گزارش افکارنیوز، منصور حقیقت پور اظهار کرد: اینکه مذاکرات در سطح وزرای خارجه برگزار شود این امتیاز را دارد که تصمیمات معقول و منطقی اتخاذ شود، شاید معاونین وزرا جامعیت و اختیار تام را نداشته باشند و ناچار باشند که برخی موارد را با مقامات بالاتر هماهنگ کنند که این ممکن است روند پیشرفت را کند سازد.

وی اضافه کرد: البته ما امیدواریم همه طرف های حاضر در مذاکرات با اختیارات تام در مذاکره حاضر شوند مثل نماینده ایران که حتما اختیار تام دارد اما امیدواریم در آینده سطح هیات های مذاکره کننده به وزرای خارجه ارتقا یابد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یادآور شد: حضور وزرای خارجه در مذاکرات باعث می شود آنها با قدرت و راحت تر تصمیم گیری کنند و حجم کلانی از تصمیمات را سازماندهی کنند، لذا این امیدواری وجود دارد که در مذاکرات این هفته به گونه ای بسترسازی شود که جلسات بعدی با حضور وزرای خارجه برگزار شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات