سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز تاسف از سخنان معاون نخست وزیر ترکیه اظهار داشت: طرح اتهامات واهی نمی تواند مشکلاتی را که ریشه داخلی دارد، حل نماید.

به گزارش افکارنیوز ، «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز تاسف از سخنان بشیر آتالای معاون نخست وزیر ترکیه که در رسانه های گروهی آن کشور منتشر شد، اظهار داشت: طرح اتهامات واهی نمی تواند مشکلاتی را که ریشه داخلی دارد، حل نماید.

افخم تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بطور کلی از هر روندی که به صلح و آرامش در کشورهای منطقه کمک نماید، استقبال می کند و بر این باور است که برقراری امنیت در ترکیه، به امنیت در ایران و کل منطقه نیز کمک می کند.

وی با اعلام اینکه روابط ایران و ترکیه بر اساس احترام و اعتماد متقابل می باشد، افزود: مقام ترک بیش از دیگر مقامات آن کشور اطلاع دارند که همکاری ایران با ترکیه در چارچوب روند همکاری های امنیتی از عوامل مهم کاهش مشکلات امنیتی این کشور بوده و نشانه حسن نیت ایران در گسترش روابط با ترکیه است.

وی تصریح کرد: متاسفانه اظهارات مسبوق به سابقه وی در حالی مطرح می شود که طرفین در حال رایزنی برای دیدارهای متقابل در سطوح مقامات عالی دو کشور هستند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات