حجت الاسلام سعیدی:

امام جمعه قم، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۵+۱ اظهار داشت: امیدواریم که در این مذاکرات، غربی ها فرصت را مغتنم بشمارند و دیوار بی اعتمادی را از بین ببرند.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در خطبه های نماز عید سعید قربان که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: در پیامی که رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج صادر کردند دو راه کار اساسی برای خروج و برون رفت از مشکلات امت اسلامی اشاره شده که این رو راهکار حفظ وحدت و همچنین دشمن شناسی، ریشه قرآنی دارد.

وی گفت: قرآن کریم بر اتحاد حول محور الهی تأکید و همچنین از شیطان به عنوان دشمن انسان یاد کرده که امروز هم مسلمین برای نجات از سلطه استکبار باید به این دو راهکار و دستور العمل قرآنی روی آورند.

غربی ها در دورجدید مذاکرات فرصت را مغتنم بشمارند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در ادامه با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۵+۱ اظهار داشت: امیدواریم که در این مذاکرات، غربی ها فرصت را مغتنم بشمارند و دیوار بی اعتمادی را از بین ببرند.
وی ابراز داشت: باید از طرح مباحث بی فایده اجتناب کرد و کسی نباید سخن و یا عملی انجام دهد که سلامت مذاکرات را خدشه دار کند.

حجت الاسلام سعیدی، با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم به شعار ها و وعده های که داده اند عمل کنند، افزود: دولت باید از این فرصت در راستای خدمت به مردم نهایت استفاده را ببرد و از حاشیه سازی و تغییراتی که شائبه خطی و جناحی دارد بپرهیز کند.

وی بیان داشت: ملت بزرگ ایران با بصیرت بالای خود همواره آمریکا که شیطان بزرگ دوران ما است را شناخته اند و سالهای زیادی است که با ابرقدرت ها مبارزه می کند و شعار مرگ بر آمریکا هم هیج گاه از زبان آنها بیرون نمی رود.

امام جمعه قم، بیان داشت: با پیروی و اطلاعت از فرامین الهی، ائمه اطهار (ع) و ولایت فقیه سعادت در انتظار ما خواهد بود و پیروزی نهایی نیز از آن مسلمین و مظلومان خواهد بود.

عید قربان جشن پیروزی تکلیف بر غریزه است

حجت الاسلام سعیدی، در ادامه عید قربان را جشن پیروزی تکلیف بر غریزه دانست و افزود: ملت ایران، امتی ابراهیمی، محمدی، علوی، فاطمی، حسینی و مهدوی هستند که در راه خداوند از جان و مال خود هم می گذرند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ، در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به در پیش بودن روز عید سعید غدیر خم و تبریک فرا رسیدن این روز بزرگ اظهار داشت: از عید قربان تا غدیر به نام دهه ولایت نامگذاری شده است چرا که در آغاز آن حضرت ابراهیم (ع) بعد از امتحانات فراوان به مقام امامت می رسد و در پایان این دهه نیز امامت امیرالمومنین (ع) توسط پیامبر اکرم (ص) اعلام می شود.

امام جمعه قم، تاکید کرد: مهم ترین وظیفه ما در دهه امامت و و لایت تلاش برای شناخت و درک درست از این مسئله مهم است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات