دیپلمات های غربی اعلام کردند که ایران تمایل خود به محدود کردن اکثریت فعالیت های هسته یی حساسش را نشان داده است، نشانه ای که حاکی از تمایل تهران برای مصالحه با غرب برای رها شدن از تحریم های اقتصادی شدید است.

به گزارش افکارنیوز ، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر گزارش داد ولی جزییات پیشنهادات ایران که در طول مذاکراتش با گروه ۱+۵ در ژنو مطرح شد علنی نشده است و مقامات غربی نمی دانند ایران حاضر به انجام کارهای کافی برای رسیدن به یک توافق است یا خیر.

انتظار می رود دور بعدی مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان) در هفته های آینده برگزار شود تا توافق نهایی برای حل موضوع هسته یی ایران به دست آید.

رویترز در ادامه گزارشش نوشت که هرگونه مصالحه ای از سوی ایران و هرگونه لغو تحریمی ازسوی غرب می تواند مانعی جدی برای رسیدن به توافق باشد.

مقامات غربی بارها گفته اند که ایران باید غنی سازی اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را متوقف کند.

خبرگزاری نووستی، به نقل از یک منبع ایرانی که نامی از وی برده نشد گزارش داد که ایران قصد ندارد غنی سازی را" تحت هیچ شرایطی" کنار بگذارد.

خبرگزاری نووستی به نقل از وی گزارش داد: غیر از تعلیق غنی سازی ۲۰ درصدی، می توان سناریویی را در نظر گرفت که شامل کاهش تعداد سانتریفیوژها باشد. اما برای این کار نیاز به گام های ملموس از جانب رقبایمان داریم که هنوز شاهد آن نبوده ایم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات