یک نمانیده مجلس شورای اسلامی گفت: به صورت کتبی به رئیس جمهور در خصوص صحبت اخیر رئیس میراث فرهنگی تذکر دادیم و خواستار برخود با وی هستیم.

به گزارش افکارنیوز ، زهره طبیب زاده نماینده مجلس شورای اسلامی، در خصوص مصرف قلیان در بین زنان و مردان اظهار داشت: روز گذشته در مجلس شورای اسلامی بنده تذکر کتبی به رئیس جمهور در خصوص اظهارنظر اخیر رئیس میراث فرهنگی دادم و همچنین پزشکان مجلس علیه سخنان وی نامه ای اعتراض آمیز به رئیس جمهور نوشتند.

وی ادامه داد: در مصوبه مجلس قبل، استفاده از قلیان و مضرات مصرف قلیان که ده ها برابر کشیدن سیگار است به لحاظ پزشکی ممنوع شد که متاسفانه با برخورد سلیقه ای مواجه شد و این مصوبه اجرایی نشده است و در دولت فعلی نیز به این شکل است و به صورت غیر علمی به این موضوع نگاه می کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید عکس العمل نشان دهد، افزود: درمان ریه از پیچده ترین و پرهزینه ترین درمان هاست بنابراین باید به فکر این موضوع بود و از مصرف قلیان که مواد دخانی آن بیشتر از سیگار است دوری کرد.

* پک قلیان برابر کشیدن ۴۰ نخ سیگار است

طبیب زاده با تاکید بر اینکه یک پک قلیان برابر کشیدن ۴۰ نخ سیگار است، اظهار داشت: از اظهار نظر یکی از مسئولان در خصوص مصرف قلیان و اینکه این موضوع باعث جذب بیشتر گردشگر می شود تعجب می کنم چرا که نباید از ابزار آسیب پذیر برای این امر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مصرف قلیان برای زنان غیر متعارف است گفت: به دلیل برابری جنسی نباید این موضوع را مطرح کنیم که برای زنان مانند مردان منعی در مصرف قلیان وجود ندارد آیا برابری جنسیت در دولت به این شکل است آیا با رساندن ضرر به زنان باید این برابری را نشان دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خواستار برخورد جدی رئیس جمهور با مسئول میراث فرهنگی هستیم چرا که این موضوع و اظهارنظر غیر کارشناسی و علمی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات