جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار و اعضا، ۵ بند از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را در این جلسه به تصویب رساندند.

به گزارش افکارنیوز ، جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز به ریاست آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص برگزار شد.

جلسه امروز بدون حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور اکثر اعضا و همچنین محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق برگزار شد.

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی و تدوین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که از جلسه قبل شروع شده بود، پیگیری شد و پنج بند دیگر از این سیاست ها به تصویب رسید.

در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا، وزیر اقتصادی و دارایی و رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی نیز حضور داشتند، پس از طرح موارد پیشنهادی کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام و بحث و بررسی اعضا، موارد ذیل به عنوان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

- اصلاح هدفمندسازی یارانه ها در جهت افزایش تولید و بهره وری، کاهش شدت انرژی و استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی.

- سهم بری عادلانه عوامل در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها در ایجاد ارزش، با تأکید بر افزایش سهم سرمایه ی انسانی از طریق ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه.

- افزایش تولید داخلی نهاده ها و کالاهای اساسی (به ویژه در اقلام وارداتی) و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص.

- تأمین نیازمندی های ضروری و حیاتی کشور به ویژه امنیت غذایی و درمانی و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید.

- مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی.

ادامه تدوین این سیاست ها به جلسات آتی مجمع موکول شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات