عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که انسجام و یکپارچگی دانشگاه ها تاثیرگزار ترین بخش برنامه فرجی دانا برای کسب رای اعتماد برای وزارت علوم است.

به گزارش افکارنیوز ، قاسم احمدی لاشکی  در خصوص وزیر پیشنهادی علوم وتحقیقات اظهار داشت: آقای فرجی دانا نسبت به آقای فانی و صالحی امیری فرصت کمتری برای شناساندن خود به مجلس داشتند اما در همین مدت کم توانسته اند نظر مجلس و کمیسیون آموزش را به سوی خود جلب کنند و بنده احساس می کنم که برای کسب رای اعتماد مشکلی نخواهند داشت.

وی با اشاره به جلوگیری از بلاتکلیفی وزارت حساسی مانند وزارت علوم خاطرنشان کرد: وزارت علوم از وزارتخانه های مهم و تاثیرگزار است که ۵/۴ میلیون دانشجو مستقیما با آن در تماس اند بنابر این به صلاح نیست که روند بلاتکلیفی این وزارتخانه همچنان تداوم پیدا کند سر و یک سرپرست این وزارتخانه را اداره کند.

این عضوکمیسیون آموزش وتحقیقات در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به برنامه های فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم گفت: آقای فرجی دانا برای حضور در وزارت علوم برنامه های خوب و کاملی را ارئه کردند که کمیسیون آموزش تا حد زیادی آن را پسندید و مجلس هم احتمالا نظر مثبتی روی آن خواهد داشت که یکپارچه شدن و انسجام دانشگاه ها از شاخص ترین آن ها است.

احمدی در پایان افزود: امروز دانشگاه ها با توجه به مجموعه های مختلفی از جمله آزاد وپیام نور و غیر انتفاعی و علمی کاربردی از وظیفه اصلی خود دور مانده اند و موازی کاری و خارج شدن از مسیر آن ها در عملکردشان دیده می شود، آقای فرجی دانا برای یکپارچه سازی دانشگاه ها و مشخص کردن بهتر وظایفشان دغدغه داشتند و برنامه خوبی را ارائه کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات