عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر به ما نشان می دهد که باید در هر مذاکره ای با دشمن ذاتی خود اصل احتیاط و بی اعتمادی به آنها را فراموش نکنیم و کسی نمی تواند محتوای بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر را کتمان کند.

به گزارش افکارنیوز ، جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جمع آوری بیلبوردهای ضد آمریکایی از سطح شهر تهران، گفت: طبیعتا سازمان های مردم نهاد به عنوان بخشی از جامعه می توانند در خصوص مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نظرات خود را ابراز کنند. البته این اعلام نظرها باید در چارچوب ضوابط و مقررات شهری انجام شود.

وی افزود: اگر بخواهیم خارج از ضوابط قانونی حرکت کنیم، مطمئنا به ناهنجاری در سطح جامعه تبدیل می شود. لذا اگر بیلبوردهای ضد آمریکایی در سطح شهر تهران با مجوز در سطح شهر نصب شده، باید با دستور همان مراجع جمع آوری شود و اگر بخواهد با امر و نهی بعضی از عوامل سیاسی انجام شود و یا خارج از چارچوب های قانونی باشد، امری خلاف است و نمی توان آن را پذیرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اگر این بیلبوردهای ضد آمریکایی با مجوز شهرداری در سطح شهر نصب شده اند، دلیلی برای جمع آوری آنها وجود ندارد و باید برای برافراشتن یا جمع آوری هر بیلبورد در سطح شهر قانون را رعایت کرد.

جعفرپور خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی معتقد است باید خیلی محتاطانه با کشوری مانند آمریکا که سابقه طولانی از دشمنی و عناد با جمهوری اسلامی ایران را دارد برخورد کنیم و اگر مصلحت در جایی ایجاب می کند مذاکره ای انجام شود، نباید با خوش بینی و ساده لوحی وارد مذاکرات شویم. بنابراین اگر در بیلبوردها یا اثرات هنری این دیدگاه رعایت شود، حتما مجلس حمایت لازم را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر به ما نشان می دهد که باید در هر مذاکره ای مخصوصا با دشمن ذاتی خود اصل احتیاط و بی اعتمادی به آنها را فراموش نکنیم و فکر نمی کنم که کسی بتواند محتوای بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر را کتمان کند. شاید تنها بتوانند بگویند که چارچوب های قانونی رعایت نشده، اما بهانه دیگری نمی توانند بگیرند و محتوای بیلبوردهای نصب شده درست بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ورود نیروهای انقلابی به عرصه هنری برای بیان دیدگاه ها و نظرات مردم بسیار مهم است، گفت: بنده فکر می کنم حتی افرادی که با مذاکره با آمریکا موافق هستند، باید از وجود افرادی که مذاکره را مورد نقادی قرار می دهند، استقبال کنند، چرا که دست مذاکره کننده در هنگام مذاکره تقویت می کند. یعنی اگر دشمنان نخواهند به ما امتیازی بدهند، چنین نیروهایی وجود دارند که اساس مذاکره را به هم بزنند و این می تواند به نفع تیم مذاکره کننده کشور باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات