نماینده تهران در مجلس تاکید کرد با توجه به سوابق و گرایشات سیاسی وزیر پیشنهادی علوم، تضمینی برای عدم تکرار وقایع سال های ۷۸ و ۸۸ در دانشگاه ها وجود ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) خانه ملت در سخنانی به عنوان دومین مخالف رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه های فرجی دانا را ایده آلیستی خواند و اظهار داشت: این برنامه ها عملی و کاربردی نیست، ارائه این برنامه ها از سوی فرجی دانا نمایانگر عدم اشراف به امکانات و منابع کشور و منابع وزارت علوم است.

وی برنامه های فرجی دانا را غیرواقعی دانست و گفت: برخورد ذهنی شما با امکانات موجود مغایرت دارد، برنامه های شما شعاری و بدون در نظر گرفتن منابع مالی است و هیچ مسیر مشخص زمان بندی برای حل مشکلات و دسترسی به اهداف در برنامه های فرجی دانا وجود ندارد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: خواهشمندم رابطه فکری خود را با مقوله های دانشگاه تک جنسیتی، تفکیک جنسیتی کلاس ها در حد مقدورات، اجرای اردوهای مختلط در دوران اصلاحات، رعایت کردن ظواهر اسلامی در دانشگاه ها، برخورد با دانشجویان و اساتید ستاره دار و افرادی که دانشگاه را به صحنه جنگ خیابانی تبدیل کرده بودند، بیان کنید.

طبیب زاده ادامه داد: در جریان انتخابات اخیر بارها در مورد دانشجویان ستاره دار صحبت شد که صرفا کارکرد انتخاباتی داشت، اگر منظور شما از استاد و دانشجوی ستاره دار، افرادی هستند که سردمدار برپایی تحصن ها و تظاهرات دانشجویی و امثال واقعه ۱۶ آذر در فتنه ۸۸ در دانشگاه ها و خیابان ها هستند که مبادرت به حرمت شکنی به عکس امام و رهبر معظم انقلاب کرده اند یا عناصری که جریان فتنه ۷۸ کوی دانشگاه را رقم زدند یا چادر نمایشگاه دانشجویان بسیجی دانشگاه علم و صنعت را به آتش کشیدند یا مسائل اخلاقی داشتند که کمیته انضباطی با آنان برخورد کرد، بفرمایید تا مجلس شورای اسلامی در این مقوله مواضع صریح شما را به روشنی بداند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اگر افرادی به ناحق غیر از موارد اخلاقی و امنیتی فوق، ستاره دار شدند، باید مسئولان تضییع کننده حقوق این دانشجویان و اساتید محاکمه شوند و به مجازات برسند.

وی ادامه داد: برای اصلاح حداقلی وضعیت پوشش و آرایش ظاهری دانشجویان در دانشگاه ها چه طرحی دارید؟ آیا اصولا حفظ ظواهر دینی در دانشگاه ها را مولفه ای از بحث اسلامی شدن دانشگاه می دانید؟ نحوه برخورد شما با اساتیدی که علنا در کلاس درس علیه انقلاب و نظام و مقدسات مردم صحبت می کنند، چیست؟

طبیب زاده در ادامه سخنانش تصریح کرد: آقای فرجی دانا! نحوه برخورد شما با مقوله جذب متمرکز اعضای هیئت علمی چیست؟ آیا معتقدید باز هم جذب اعضای هیئت علمی باید صرفا به گروه های آموزشی موکول شود که به شکلی کاملا سلیقه ای حاضرند مبادرت به حذف متخصصین متدین در گروه های آموزشی کنند؟

این نماینده مجلس بر همین اساس یادآور شد: موضوع تفکیک جنسیتی کلاس و فضاهای آموزشی در مواردی که امکان پذیر است، در حال حاضر به عنوان ضدارزش مطرح شده و مطرح کننده آن را مرتجعین مذهبی می نامند، آیا این امر تکلیف مندرج در سند اسلامی شدن دانشگاه هاست؟ آیا بسیاری از مسئولان باسواد، علمی و فعال سیاسی اجرایی موجود در نظام، فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) که تک جنسیتی است نیست؟ آیا دانشجویان دانشگاه امام صادق به دلیل تفکیک جنسیتی با عقده تحصیلی مواجهند یا دانشجویان این دانشگاه به دلیل فقدان همنشینی و داشتن روابط با جنس مخالف دچار سرخوردگی و افسردگی شده اند؟

«در چند هفته گذشته، هنگام اولین حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران، جلسات ترتیب داده شده به لحاظ سیاسی _ امنیتی کاملا آزاد و دموکراتیک بود؟ آیا همه مدعوین هدایت شده و با کارت، دعوت نشده بودند؟ آیا قریب به اتفاق دعوت از دانشجویان و اساتید از طیف فکری خاصی نبودند؟ از چهار گروه دانشجویی دارای مجوز و سخنرانی، تنها یک طیف با تفکرات متفاوت از سرپرستی وزارتخانه، اجازه سخنرانی پیدا کرد، چرا شعار می دهید؟ » .

طبیب زاده در ادامه سخنانش یادآور شد: آیا پس از کسب رای اعتماد از مجلس تشکیل دانشگاه های تک جنسیتی باید به تاریخ بپیوندد؟ آیا برای نشان دادن سعه صدر مسئولین به طیف های دانشجویی که سردمدارانشان نظیر علی افشاری ها هستند، به آنها فضای باز فعالیت سیاسی می دهید؟ آیا دانشجویانی که چادر نمایشگاه بسیج را آتش زدند، بنا بر روحیه نقد پذیری، سوختن ارزش های دینی را در دانشگاه ها مشاهده و برخورد انضباطی با خاطیان به عمل نمی آورید؟

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بر همین اساس یادآور شد: با توجه به سوابق و گرایشات سیاسی شما چه تضمینی وجود دارد که وقایع سال ۷۸ و ۸۸ بار دیگر در دانشگاه های تحت مسئولیت شما تکرار نشود و تحصن دانشجویی و اعتصاب ها برای برداشتن حصر از سران فتنه شکل نگیرد؟ اردوهای مختلط اعزامی به خارج از کشور با پول بیت المال برای مشاهده معماری کشورهای اروپایی که به سفرهای سیاحتی بیشتر شباهت داشت تا اردوهای علمی، چه تضمینی وجود دارد که بار دیگر از سر گرفته نشود و دل مقام معظم رهبری به درد نیاید که زبان به اعتراض نگشایند.

وی در پایان گفت: نمایندگان مجلس بدانند با انتخاب امثال فرجی دانا، به این طیف و تفکر سیاسی و اخلاقی رای می دهند، اگر همکاران حاکمیت مجدد اینگونه رفتار ها را در آموزش عالی قائلند، در قیامت اگر می توانند پای این رای بایستند و به درگاه الهی جوابگو باشند، به آقای فرجی دانا رای مثبت دهند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات