علی اصغر فانی، گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش با ۱۸۵ رای مثبت، وزیر آموزش و پرورش شد.

به گزارش افکارنیوز ، علی اصغر فانی که بعد از رای نیاوردن نجفی، اولین گزینه وزارت آموزش و پرورش رییس جمهور، به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شده بود، عصر امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۶۲ رای، با کسب ۱۸۵ رای موافق، ۵۳ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.

علی اصغر فانی دانش آموخته دوره دکترای رشته مدیریت دولتی از دانشگاه تربیت مدرس بوده و هم اکنون عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس است.

دکتر علی اصغر فانی، مدیرکلی چندین دوره آموزش متوسطه آموزش و پرورش در دوره وزارت حسین مظفر و کاظم اکرمی و همچنین مدیریت مناطق و مدیرکلی آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد.

وی در دولت نهم معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۶ در تاریخ اول فروردین ۵۹، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۶ از تاریخ اول فروردین ۶۰، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در سال ۱۳۶۴، معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال های ۶۴ تا ۶۸، معاون و قائم مقام دانشگاه علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس در سال های ۶۸ تا ۷۲، معاون فرهنگی بنیاد شهید در سال های ۷۲ تا ۷۶، معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال های ۷۶ تا ۷۷، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در سال های ۷۷ تا ۷۸، معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال های ۷۷ تا ۸۰، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سال های ۸۰ تا ۸۴، سرپرست وزارت آموزش و پرورش از ۸ شهریور ۸۴ تا ۱۸ آبان ۸۴، سرپرست دبیرخانه شورای تعلیم و تربیت و استادیار دانشگاه تربیت مدرس، مشاهده می شود. دکتر علی اصغر فانی دارای جوایزی مانند مدیر برگزیده ملی هشتمین جشنواره خوارزمی و مدیر عالی نمونه سومین جشنواره شهید رجایی است. دکتر فانی معاون آموزش و پرورش در دولت خاتمی، و همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بوده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات